Uppgradera...

Min Vista kom med ver. 2.26, det finns ett par nyare att tillgå.
Kan man gå direkt till 2.30 och få med det som gäller för 2.28 eller måste man ta dom en efter en?
Om inte var hittar man isåfall ver. 2.28?
Hälsningar Pär
 
Kör ner senaste versionen!

Det är bara att ladda ner senaste versionen, så får du med allt, det skall inte vara några problem. Ett tips är att uppgradera från en stationär dator och ha friska batterier, för säkerhets skull.



/Andreas
 
Använd beta

Kör in betaversionen 2.31 i stället för 2.30. Det finns några saker till som är rättade i 2.31, men såvitt jag har sett inga nya buggar, som inte finns med i 2.30 också. Inga som jag sett, i alla fall. Tro mig, jag testar ganska noga... :)

Hoppla! Här går det undan med den billiga leverkorven. Upptäckte just att de aktuella versionerna heter 2.40 (officiell) och 2.41 (beta). Har inte hunnit prova än, men 2.40 verkar innehålla småfixet från 2.31 (beta).

2.41 har fått några vettiga grejor. Nu behöver man inte köra med Memap för att lägga in sitt namn. Har stöd direkt från en meny. Dessutom kan man se EPE i ett konfigurerbart fält.

Men tidzonproblemet har de inte gjort något åt! Lymlarna - det blir att hoppa på dem igen.

Anders
[Ändrat av apersson850 2002-10-10 kl 23:20]
 
Re: Använd beta

Anders!

Har du börjat att få lön från Garmin ännu? ;-)

MVH
Janne

apersson850; sa:
Kör in betaversionen 2.31 i stället för 2.30. Det finns några saker till som är rättade i 2.31, men såvitt jag har sett inga nya buggar, som inte finns med i 2.30 också. Inga som jag sett, i alla fall. Tro mig, jag testar ganska noga... :)

Hoppla! Här går det undan med den billiga leverkorven. Upptäckte just att de aktuella versionerna heter 2.40 (officiell) och 2.41 (beta). Har inte hunnit prova än, men 2.40 verkar innehålla småfixet från 2.31 (beta).

2.41 har fått några vettiga grejor. Nu behöver man inte köra med Memap för att lägga in sitt namn. Har stöd direkt från en meny. Dessutom kan man se EPE i ett konfigurerbart fält.

Men tidzonproblemet har de inte gjort något åt! Lymlarna - det blir att hoppa på dem igen.

Anders
[Ändrat av apersson850 2002-10-10 kl 23:20]
 
Re uppgradera

Det gick ju bra det det, trots att jag bröt mot tipset
att använda stationär dator (porten är mer lättåtkomlig på den bärbara !!).
Enda frågetecknet så här långt gäller höjdmätaren som visade 0 m (inomhus, satellit från). Den hoppade inte igång förrän efter det att jag utomhus fått tag i nåra satelliter...
Hälsn. Pärra
 
Normalt

Det där med höjdmätaren är normalt.
Fast de (Garmin) har påstått att de gjort ett fix som skulle rätta till det, men det angavs uttryckligen att det gällde om den tappade bort satellitmottagningen, efter att ha haft mottagning tidigare.
Kanske det fortfarande inte fungerar om den inte haft mottagning åtminstone en gång.

På direkt fråga svarade Vistas betateam att de håller på att mixtra med tidzonproblemet, så tids (!) nog kommer det väl en lösning på det också.

Anders
 
Vad är detta Anders?

Anders!

Du har säkert redan listat ut vad detta innebär i beta-versionerna: "Added GPS accuracy config field."

Jag har inte hittat något nytt ännu efter en kvart...

/Janne
 
En sak jag undrar är om det på nåt smidigt sätt går att hoppa direkt från navigeringssidan, eller karta, till ruttsidan och då in på den rutt man just följer!?

Det är ju rackarna pilligt och drygt att behöva gå via huvudmenyn sen rutter och vidare!? Vore ju kalas om det fanns en genväg direkt på vavigationssidan, ifall man skulle vilja glutta på vad som kommer härnäst mm i rutten.

MVH Tony
 
Två svar

"GPS Accuracu", vilket är detsamma som vanligt (?) folk kallar EPE, kan man numera få fram i informationsfälten på kart-, navigations- och färddatorsidorna. Öppna ett fält och bläddra i vallistan till du kommer till "G" som i GPS.

När man navigerar längs en rutt, kan man hålla inne FIND knappen en stund. Då öppnas sidan med detaljer om den rutt man just nu följer. Om man har manuell waypointövergång, är detta enda sättet att få den att börja sikta på nästa waypoint i rutten.
Under alla förhållanden kan man se vilken punkt den anser sig vara på väg till just nu (symbolen blinkar).

Detta fungerar varifrån som helst, inte bara från navigationssidan.

Anders
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...