Uppdateringar till version 8 av CN och BC

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Och hur gör jag nu då??

PR; sa:

Jag försöker beställa uppdatering till CS8 (eller vad den nu kommer att heta efter eventuell namnändring till CN8).

På den av Pelle angivna sidan finns en knapp "Order Now". Klick.
Ny sida där jag ska ange om jag bor i USA eller inte. Klick på "Outside United States".
Ny sida med webadresser och mailadresser till lokala distributörer utanför USA, där jag hittar den svenska agenten Sportmanship och deras sajt http://www.sportmanship.se Varken där eller på http://www.garmin.se finner jag någon möjlighet att beställa.

Mailar beställning till Sportmanship, får autosvar:

Tack för Ditt mail.

På grund av hög belastning beräknas Ditt mail besvaras inom tre veckor.

Vänligen kontakta Din återförsäljare för snabbare svar.

Gäller Ditt ärende support, gå in på vår hemsida för mer information.

Med vänliga hälsningar

Sportmanship AB
 
Re: Och hur gör jag nu då??

Store; sa:
PR; sa:

Jag försöker beställa uppdatering till CS8 (eller vad den nu kommer att heta efter eventuell namnändring till CN8).

På den av Pelle angivna sidan finns en knapp "Order Now". Klick.
Ny sida där jag ska ange om jag bor i USA eller inte. Klick på "Outside United States".
Ny sida med webadresser och mailadresser till lokala distributörer utanför USA, där jag hittar den svenska agenten Sportmanship och deras sajt http://www.sportmanship.se Varken där eller på http://www.garmin.se finner jag någon möjlighet att beställa.

Mailar beställning till Sportmanship, får autosvar:

Tack för Ditt mail.

På grund av hög belastning beräknas Ditt mail besvaras inom tre veckor.

Vänligen kontakta Din återförsäljare för snabbare svar.

Gäller Ditt ärende support, gå in på vår hemsida för mer information.

Med vänliga hälsningar

Sportmanship AB

Se där ... då är jag inte ensam i mina funderingar. Försökte också hitta en väg att beställa men icke ...
 
Om man skulle spekulera om varför

Black_man; sa:
Se där ... då är jag inte ensam i mina funderingar. Försökte också hitta en väg att beställa men icke ...
Varför är det så här? Här är några högst möjliga svar.

Sportmanship tjänar inte tillräckligt med pengar på hanteringen av uppdateringar och kan därför inte sätta in tillräckligt med resurser för att hantera den årliga (ingen överraskning) tillströmningen av uppdateringssugna kunder.

Sportmanship och/eller Garmin anser/inser att alla som vill uppdatera kommer att göra det ändå, oberoende av om det tar en dag, en vecka, en månad eller mer.

Sportmanship är vad dom heter - sportsmannamässiga men mindre affärsmässiga.

Skulle det gå snabbare nästa år om Garmin blev uppmärksammade på förhållandet?

Eller är det bara jag som är onödigt kinkig? JAG VILL HA MINA KARTOR!
 
England!

Hej,
Jag beställer alltid uppdateringar direkt av Garmin i England. De har en mailadress upgradeoffer.europe@garmin.com

Ange bara vilken kartprodukt Du är intresserad av, och vilken GPS-modell Du har.

De brukar vara kanonsnabba. efter ett par-tre dagar dyker DVDn upp.
Jag har också provat med Sportmanship, men de är ju sååå seeeeggggaaaa! :)
/Leffe
 
Re: Och hur gör jag nu då??

PR; sa:
På grund av hög belastning beräknas Ditt mail besvaras inom tre veckor.

Vänligen kontakta Din återförsäljare för snabbare svar.

Gäller Ditt ärende support, gå in på vår hemsida för mer information.

Med vänliga hälsningar

Sportmanship AB[/i]

Fantastiskt att ett företag med den servicenivån kan överleva...........!

Det kan endast bero på den monopolsituation som existerar när det endast tillåts en importör på den svenska marknaden.
 
Jag vet inte vad det är för skillnad på 8.00 och 8.02, men det brukar vara någon liten fix, för att rätta till något som märks under vissa speciella omständigheter.

Du får en gratis uppdatering om du har köpt version 7, eller äldre, efter lanseringsdatumet för version 8.

Anders
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips