Uppblåsbar rysk kajak...

Hej !

På båtmässan i Stockholm såg jag en uppblåsbar ryskbyggd K2 liknande skapelse. Materialet var av typ gummibåtsgummi... Jag blev sugen då jag ofta är ute med min båt (som inte är stor) och saknar en kajak att utforska omgivningarna med ... en riktig kajak är inte att tänka på ...
Priset var 4 000 så det kan man kanske leva med.

Är det någon som testat denna typ av farkost ? Var den användbar ?? Vad tror ni ??

// Björn
 
har aldrig hört taqlas om den, men är själv sugen på en aluminiumkanadensare, har du någon bild på denna farkost?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
hej !

Dessvärre har jag inte det - det var en glad kille som sålde billiga gummibåtar och K1 & K2 :eek:r...

/ Björn
 
rofe85; sa:
har aldrig hört taqlas om den, men är själv sugen på en aluminiumkanadensare, har du någon bild på denna farkost?

Här finns det gummikajaker, men om det är något att ha skulle ju vara intressant att veta....
http://www.seashop.se/shop/
330.jpg
 
En annan leverantör av gummifarkoster..

Hej,
Här är ett annat företag som har både gummibåtar/kanoter. Jag tror att de säljer ryska prylar, och själv köpte jag en Orion 6 båt (senare utrustad med 4 hästars motor) vilken är rätt så praktisk i och med att man packar in den i bakluckan vid transport. Haft den i tre år nu och utsatt den för mycket slitage, slitstark. Det känns rent ryskt!
http://www.tiihonentrade.nu/
En del farkoster ser onekligen lustiga ut, eller vad sägs om bananbåten..
/KJ
 
Hej !

Jo men det var viss herr Tilhonen (med reservation för stavning) som jag träffade.

En snabb titt på en USA variant säger att den väger 12 kg och är bara aningen kortare men ryssen väger 19 kg ... sannolikt är det kraftigare material ...

Fortfarande ingen som paddlat en uppblåsbar ?

/ BJörn
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Mötte ett par i gummikajak för några år sedan. Det var lugn sjö och ingen vidare vind men det såg enormt tungpaddlat ut för dem. Min reflektion då var att det knappast kunde vara värt besväret att ge sig ut med en gummikajak, fast å andra sidan är väl de beroende av hur man tänker använda sig av kajaken. Som ett sätt att transportera sig korta sträckor fungerar det säkert, om än långsamt. Säkert är det också en rolig badleksak. Nu har jag ju inte provat någon själv så vem vet, min uppfattning skulle kanske ändras radikalt om jag fick prova själv.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.