Brian Doble har just givit sig i väg på en långvandring längs Appalachian Trail med extremt lätt packning. Något för Kungsleden?
Läs mer på www.fjaderlatt.se
Jörgen
Läs mer på www.fjaderlatt.se
Jörgen
....................
Vanligen använder sig långvandrare av en s k "drop-box". En låda med utrustning och mat som de hela tiden postar vidare från ett postkontor till ett annat i samhällen där de gör sina strandhugg. Viss mat köper man på plats, andra saker har man köpt och paketerat i förväg och postar till sig själv.
Jörgen
Brian, som är en ödmjuk och genomsympatisk kille, berättade när jag träffade honom hösten 2007 att han hade planer på att sluta sitt jobb som revisor och bli vandrare på heltid. Eller åtminstone halvtid.
Från Fjäderlätt.se:
Detta låter ju som en ganska behaglig tillvaro, men man kan ju undra hur man finansierar denna typ av liv?
Från Fjäderlätt.se:
Detta låter ju som en ganska behaglig tillvaro, men man kan ju undra hur man finansierar denna typ av liv?
Det är ju inte direkt att ett sånt projekt kostar så mycket. Utrustning, mat och vatten liksom.
Så kunde man göra i de Svenska fjällen också förr, när det fortfarande fanns lokala postkontor.
Kan man inte göra så med bussgods?
Det som kostar är att inte arbeta. Men inte ens jag, som är pensionär, skulle ge mig in på ett sådant äventyr.
Det som kostar är att inte arbeta. Men inte ens jag, som är pensionär, skulle ge mig in på ett sådant äventyr.