Ultradyr utrustning

mlindstrom; sa:
Klocka... Ja där drar det iväg hur mycket som helst. Fast en "normal" klocka i sammanhanget kan ju vara till exempel en Suunto?

Man kan ju dra till med valfri svindyr superduperdesignad klocka för runt miljonen, men det är lite overkill.
Det optimala torde vara att köpa en klocka med så många s.k. komplikationer som möjligt. Lämpliga kandidatmärken kan vara:

- Patek Philippe
- Vacheron-Constantin
- Lange&Söhne

De är iallafall dyrast. Problemet med dem är väl att deras klockor ofta stiger i värde så att man i realiteten kan tjäna pengar om man säljer dem vidare litet senare...

Om man ska vara litet mer friluftsinriktad så får det bli Ulysse Nardin... :)
Jag satsar nog på en "sketen" Omega vad det lider... ;)
 
Edison <-> X-Trem

Lupines Edisonlampor är dyrare än X-Trem beam. Finns med två olika batterier och går på 880€ eller 730€. De lyser också betydligt mer än X-Trem beam. Vansinnigt mycket mer faktiskt. Hur jag vet det? Har båda sorterna hemma förstås...
 
Breitling klocka

Hade inte Skinnarmo en värsting klocka för X antal tusen kronor, Breitling heter den väl. Den där med en nödsignal som kan snappas upp på 4 mils radie..
borde ju lätt platsa i en UD utrustning. Frågan är ifall den serie tillverkas?

Tjacke
 
Polar S720i

okej, men visst var det Breitlig klockan hette. Själv så är man nöjd med sin Polar S720i, hur billig den en får verka så är det i min mening världens bästa puls klocka, inklusive Suunto X-6HRm. Sen ifall den inte har safir visare/guldboett eller mekaniskt energiförsörjning så är den nog mer lämpad för friluftsliv en de Ulysse Nardin klockor jag hittar på deras web.
men ifall det är fin kväll på Opera källarn med kostym och allt så tar jag min silver Rolex;)
 
Lulla på med en mjölner 100 liter med innersäck, sidofickor osv så kan man nog lätt komma upp i 6000. Nån som har några snuskdyra skor då, millet everest?
 
Re: MIN cykel kostade 20 000kr...

thomalin; sa:
Aramis75; sa:
Såg en touringcykel från Kuma eller vad det nu heter. Den kostade ca. 20000.-

... och jag är inte speciellt rik...

eller vad säger du om Cannondale Scalpel Team Replica... endast 74 990kr

Här nedan finns en lista på fina cyklar...

http://cykling.rocsport.com/reviews/listcat.htm?ID=78

Thomas
'
Du är inte klok... Min andra bil, en Peugeut 405 SRi med ens massa extrautr., kostade 25000. Jag gav 4000 Dkr för min nuvarande cykel, tyckte att det var i dyraste laget.
[Ändrat av Aramis75 2004-05-09 kl 21:16]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.