UL

hei.
leser ofte forkortningen UL.
vad betydder denna???
ær det ultra lætt?

taksam for svar

robert

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
faktum ær att jag ibland trodde att det var någon som ville spara bokstæver(och bli lættare) nær de skrev "ull" då blev det "ul" :)

robert

Robert, jag skulle vilja påstå att du har fångat själva andemeningen i UL-filosofin.

(Ja, jag är lite ironisk här.)

TROR INTE DET DÅ DET ÆR FÆRRE BOKSTÆVERI ULL ELLER UL OM MAN NU LEVER EFTER FILOSOFIN "LIGHT IS RIGHT"

ROBERT

Nordesjö; sa:
Visst, men man kan ju skriva polyamid med väldigt väldigt små bokstäver om man vill. Då blir det lätt.
I helsike. Plastmaterialen är notoriskt svårstavade. Själv talar jag bara om u, eftersom det är mindre och lättare än både ul och UL. Förkortningen för ul är alltså u. Förkortningen för u är tecknet-som-förut-stavades-u, och ser ut så här

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips