UL

hei.
leser ofte forkortningen UL.
vad betydder denna???
ær det ultra lætt?

taksam for svar

robert

faktum ær att jag ibland trodde att det var någon som ville spara bokstæver(och bli lættare) nær de skrev "ull" då blev det "ul" :)

robert

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Robert, jag skulle vilja påstå att du har fångat själva andemeningen i UL-filosofin.

(Ja, jag är lite ironisk här.)

TROR INTE DET DÅ DET ÆR FÆRRE BOKSTÆVERI ULL ELLER UL OM MAN NU LEVER EFTER FILOSOFIN "LIGHT IS RIGHT"

ROBERT

Nordesjö; sa:
Visst, men man kan ju skriva polyamid med väldigt väldigt små bokstäver om man vill. Då blir det lätt.
I helsike. Plastmaterialen är notoriskt svårstavade. Själv talar jag bara om u, eftersom det är mindre och lättare än både ul och UL. Förkortningen för ul är alltså u. Förkortningen för u är tecknet-som-förut-stavades-u, och ser ut så här

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips