UL eller inte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Empiri, energi, ryggor och skodon

dabac; sa:
Aha! genvägen till lätta men stadiga skor är alltså att ha en dresserad fågel som flyger framför/ovanför fastbunden i skosnörena!
Efter Nike Air kommer Nike Helium... Varje tillverkare med självaktning har ju en "Helium"-modell.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Empiri, energi, ryggor och skodon

dabac; sa:
Aha! genvägen till lätta men stadiga skor är alltså att ha en dresserad fågel som flyger framför/ovanför fastbunden i skosnörena!

"Vingar på skorna
(är allt vad du behöver)..."

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Malindo; sa:
Gunnar,

jag ber om ursákt om jag sâtt förviring kring uppsàtet med mina inlágg, framför allt om du eller nâgon annan ansett att jag nyttjat desamma till komersiella intressen, och lovar att jag ska försöka bli tydligare och fr.a mindre komersiell framgent.

Malindo; sa:
Jag tänkte avstâ för att inte verka komersiell...

Kan du förklara varför du på eget bevåg lovar mig något som du inte avser hålla?

NUI; sa:
ut.. mer cash för oss! ;-)

Det där var rätt intressant. En teori jag har om varför friluftspryttlar blir så tunga är just detta.

Dels att vi tror att det behövs robusta grejer för att hålla (de flesta av oss tror ju inte på allvar att flortunna nylontyger idag är starkare än tyget i våra gamla m/59 brallor). Dels att om vi nu betalar en massa

Jörgen [/QUOTE]

Det är två klädesdetaljer vilkas vikt jag granskar.
Den ena är byxorna, eftersom jag ofta packar ned dem
i säcken. Det är ett par knickers (Fjällräven)
och kanske sista exemplaret i hela världen!
Jag tror de väger 350 gram. Jag kan inte bära
vanliga långbyxor i bergen.

Det andra är mitt regnställ. När tensons MPS
(elelr vad de heter) kom ut i ny, TYNGRE, upplaga,
och jag behövde byta hittade jag ett marmotställ,
som väger 550 gram eller så; det var det lättaste
jag kunde hitta i butik. Jag använder förstås
jackan MYCKET mer än byxorna, som också
är värmeplagg.

Det slår mig hur många fler lager
(fem tror jag det är) jag har i beredskap till
överkroppen. Vi fryser olika, uppenbarligen,
jag behöver bara tänka på hur jag klär mig när jag springer, jämfört med andra, på hösten
och våren.

Ett olöst problem är att jag kan känna mig lite
frusen om överkroppen de morgnar
det är frost på yttertältets insida.

Men jag tror kylan kommer från marken, ty jag känner inget
obehag när jag sätter mig upp i tältet, naken.
det kan vara madrassen. Kanske en kort, men tjockare,
förlängd med ryggsäcken, vore lösningen.

tigertamjaren; sa:
Malindo; sa:
Gunnar,

jag ber om ursákt om jag sâtt förviring kring uppsàtet med mina inlágg, framför allt om du eller nâgon annan ansett att jag nyttjat desamma till komersiella intressen, och lovar att jag ska försöka bli tydligare och fr.a mindre komersiell framgent.

Malindo; sa:
Jag tänkte avstâ för att inte verka komersiell...

Kan du förklara varför du på eget bevåg lovar mig något som du inte avser hålla?

Äh, lägg ner! Vi är alla vuxna nog att kunna hantera detta oerhörda, nämligen att herr Malindo faktiskt har ett jobb där han säljer friluftsprodukter.

Ytterst vänlig hälsning,

//J

tigertamjaren; sa:

Det enda jag kan sága är att jag i det ögonblick jag avsánde meddelande nummer ett, sâ var avsikten att detta löfte skulle hàllas. Vem kunde dà ana att jag kort därefter skulle fà en direkt anmodan att vara komersiell, samt att jag kunde fà visa den fina bilden som svar?

Frestelsen blev för stor.

Jag är en usel syndare och ber om ursäkt för detta.

Edit: stavfel

Mea culpa

Malindo; sa:
tigertamjaren; sa:

Det enda jag kan sága är att jag i det ögonblick jag avsánde meddelande nummer ett, sâ var avsikten att detta löfte skulle hàllas. Vem kunde dà ana att jag kort därefter skulle fà en direkt anmodan att vara komersiell, samt att jag kunde fà visa den fina bilden som svar?

Frestelsen blev för stor.

Jag är en usel syndare och ber om ursäkt för detta.

Nu ska du inte behöva krypa i smutsen ensam, jag lägger mig bredvid och ber å det största och heligaste om ursäkt för att jag tvingat ditt liv in på dessa Mammons fördärvliga stigar.

OT: Herrejisses vicket trams.

Personen ifråga säger, ohh, nu loovar jag att hålla isär mina roller så att det inte ska kunna bli någon sammanblandning mellan dem, på det att det inte ska råda något tvivel om min oförvitlighet. Två sekunder senare beslutar han sig för att bryta mot löftet. Eftersom det var mig han riktade löftet till tycker jag nog att jag har rätt att fråga varför. Jag säger som Carl Lidbom, vicket trams.

OT så det skriker om det...

tigertamjaren; sa:
OT: Herrejisses vicket trams.

Personen ifråga säger, ohh, nu loovar jag att hålla isär mina roller så att det inte ska kunna bli någon sammanblandning mellan dem, på det att det inte ska råda något tvivel om min oförvitlighet. Två sekunder senare beslutar han sig för att bryta mot löftet. Eftersom det var mig han riktade löftet till tycker jag nog att jag har rätt att fråga varför. Jag säger som Carl Lidbom, vicket trams.

Personen i fråga har inte avgett något särskilt löfte till dig utan riktat sig till hela forumet.

Om hans inlägg stör dig så mycket så tycker jag att du ska anmäla inlägget till Utsidan och få prövat om det strider mot deras policy (som är att inte tillåta reklam i diskussionerna). Det vore högst intressant att få veta.

Mvh,

//J

Nu får du allt ge dig, Joru. Använder man direkt tilltal är det den person man tilltalar som man talar med och ingen annan.

Du kan väl samtidigt lägga av och leka forumpolis här va?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips