Tyngsta tältet som nån vågat kalla lätt?

He he. I den vikten ingår förutom de vanliga särskrivningarna både tältsäng och kastspön eller? Vad sägs om denna grammatiska kullerbytta. "Top specifikation till otrolig valuta för pengarna".
Jösses, och det bara för 1499 :-

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Rätt intressant hur olika produkter kan bli när de kommer från olika håll, men egentligen ska täcka ganska likartade behov. För vissa sportfiskare är det där uppenbarligen en lätt, komfortabel och smidig lösning.

För en vandrare kanske det mest ter sig som ett galet komplicerat, öerdimensionerat, tungt och dyrt... strandält.

Och som vanligt finns antagligen sanningen nånstans mitt emellan.

Jag tror minsann jag ska köpa ett. Har ögnat lite på ett Tarptent Contrail sista dagarn, som komplement till Scarp 1. Men den här verkar ju betydligt vettigare.

.......................Naaaaaatttt

Så toköversatt att det blev roande, även om man kanske bara får ett 4,5 kilos strandtält......
Nej jag behöver inget.....
Men för att återgå till orginalfrågan FR Sjangri III, ett av de senaste utförandena med alla onödiga finesser, 5,3kg, är säkert en kandidat bland flera.
Vi har använt vårt med mc, bil och kanot och är nöjda. Jo det var gratis.....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips