Haha
RYGGSÄCK är möjligtvis ett alternativ också![]()
Tvåmannatält för mindre utflykter?
- Trådstartare Medin
- Start datum
Haha
RYGGSÄCK är möjligtvis ett alternativ också![]()
När det gäller ryggsäck kommer jag (och kanske några till) alltid att rekommendera Osprey Exos... Jag har faktiskt aldrig haft en bättre säck.
Estetiska designen och färgerna på Exos är jag inte så säker på dock, får ta en titt i någon butik först.
Menar du allvar?
Menar du allvar?
Och som av en händelse såhär ett år senare... Så sitter jag med en Exos 58 och kan möjligtvis se tillbaks och förstå din fråga lite bättre idag
Gällande tältet så är jag väldigt nöjd, kan rekommendera Vaude.
Också jag förstår vad ni menar, och som oftast går det inte heller här att skilja estetik från funktion. Det är ju rätt naturligt att packa sin mat/kökspåse längst upp i säcken och därför framstår det för mig som fullständigt korkat och obegripligt att välja mörkt/svart tyg. Den höga absorbtionsfaktorn leder snabbt till höga temperaturer innanför som får maten att fara onödigt illa, chokladen mjukna och smöret att smälta därinne, om man råkar ut för solskensdagar på vandringen - oavsett luftens temperatur.Haha .. men jag förstår faktiskt vad du menade. Jag har en Exos av den gamla modellen och sökte en ny större, men jag har dragit mig för att köpa den svart/gröna varianten för att den helt enkelt är så ful. Jag håller ut ett tag till och hoppas på nya finare färger snart.