Tvätta ett par LaSportiva Miura

Nja, jag brukar bara tvätta av dem och sedan låta de torka (tar ganska långt tid innan de är helt torra ~1-2 dagar). Angående att de färgar av sig så är det inget problem, de färgar inte av sig sedan när de har torkat.

skinn

Det är väl skinn i Miura? Tvål och schampoo är inte att rekommendera eftersom det kan få skinnet att torka ut / spricka. Vatten och mockaborste är nog att föredra. Möjligtvis tvål som är anpassad för skinn/mocka.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Mitt förra par tvättade jag säker 10ggr innan jag fick kassera dom pga gummit var utslitet. Jag märkte ingen skillnad överhuvudtaget före och efter. Kanske inte att rekommendera om skona ska hålla i flera år men om man byter skor varje år är min erfarenhet att det inte spelar någon roll.

embl

Avstängd
Man kan ju sula om gummit också.. Både galoscheringen och sulan kan man byta med goda resultat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips