Buckla under plastkajak.

Hej!

Har en plastkajak som har fått en inåtbuktande buckla under kajaken. Den är ca 30x30 cm och är precis framför sitsen.

Någon som har ett bra tips att få den att återgå till det normala?

Jag har testat med kokande vatten, och den går enkelt tillbaka om jag trycker tillbaka, men återgår ca efter 1 minut efter jag har slutat spraya kallt vatten i några minuter.

Har ingen bättre idé än vad du gjort, men är det en 1-lagers eller en 3-lagers, eller möjligen en av prijons formblåsta?

Och hur har bucklan tillkommit? "Värmeskador" tycker jag brukar återgå

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har ingen bättre idé än vad du gjort, men är det en 1-lagers eller en 3-lagers, eller möjligen en av prijons formblåsta?

Och hur har bucklan tillkommit? "Värmeskador" tycker jag brukar återgå
Tack för svar!

Är en point 65, vet inte om det är 1 eller 3-lagers. Men tycker inte att det är jättetjockt material. Tror det har uppkommit av värme, och att den har spänts på bil med spännband eller liknande.

Tänker att jag gör ett nytt försök imon med kokande vatten, och att jag sedan låter en tyngd trycka ner bucklan en längre tid medan det svalnar.

Är öppen för fler förslag!

1-lagers är mjuka och lite svampiga, 3-lagers styva och hårda.

De brukar ha ett "minne" så kajaken återfår den ursprungliga formen. Men man ska inte ha den för länge på biltaket i solen.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips