Turpjäxa med innersko

Hej hej!

Jag letar febrilt efter en turpjäxa med NNN-system som har innersko i filt. Finns det något sådant på marknaden någonstans? Det enda jag vet är att de gamla jörnkängorna i lumpen hade finfin innersko i filt men dock hade de inte NNN-bindning utan gamla kabelbindningar.

Alltså: är det någon som hört talas om vars man kan hitta turpjäxa som har innersko i filt?

Enkel fråga med enligt vad jag erfarit svårt att hitta ett svar...

Tack,
Johan
 
NN eller NNN

NN 75 den gamla Nordic Norm med tre håls skidkant
Lundhags Husky
Alfa Mördre Extrem
Crispi Expedition


NNN är New Nordic Norm (BC, SNS, NIS)
Riktigt svårt att hitta pjäxor med löstagbar innersko.
Varken Fischer, Alfa eller Crispi har sådana som standard.

Dock så föreslår Sportsnett.no att Crispi Alfa Extrem Nordpol ska användas med ullinnersko, som köps separat. Teoretiskt sett skulle du kunna köpa vilken NNN pjäxa som helst 2 storlekar för stora och klämma i en filtinnersko.
 
Filtinlägg

Hmm ja tack men det är NNN jag vill ha så vissa av era förslag fungerar inte... Men ja, till slut har jag också hamnat i funderingarna på att köpa en två storlekar för stor sko samt ett löst filtinlägg. Det verkar som det bästa alternativet, då jag då kan köpa en NNN-sko som jag tycker om.

Frågan är då var man skaffar ett filtinlägg/filtinnersko? Förutom från lumpen alltså...
 
Svenska märken

En annan intressant fråga för mig är vilka pjäxor som finns som är producerade i Sverige? Är mån om vår lokala ekonomi... Är lundhags helt svenskt? Finns övriga?
 
Portugal

Oj! Är det sant?

Nåja, det är Europa i alla fall... Men riktigt trist att man inte kan köpa svenskt...

Nu har jag i alla fall fått svar av produktutvecklaren på Lundhags att det är svårt att ta fram en sko med innersko då NNN BC - sulan som Rottefella utvecklat är väldigt smal. Därav är det svårt att få plats med en innersko. Men Lundhags jobbar enligt ryktet på detta och vet om att efterfrågan finns...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...