Turförslag Kvikkjokk->Bårddetjåhkkå önskas

Midsommar

har själv gjort ett par vandringar som startat på midsommarhelgen och varat veckan efter.
Det har inte varit några problem alls, Torrt och fint inga besvärliga vad. MEN allt beror ju på hur våren varit, hur mycket snö det varit i fjällen osv...
Jag har ju haft förmånen att kunna flyga i fjällen under förfallotiden och då haft rätt bra koll på snöläget. Om jag får möjlighet brukar jag också skriva någon rad om detta här på Utsidan.
Bra att kolla med länsstyrelsen i Norrbotten om de hunnit lägga ut broar osv om nu vandringen går via broar...

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tälta vid obsvervatoriet??

Någon som har några erfarenheter om att tälta vi observatoriet?? Visst är det väderberoende men tänkte mera på möjlighet att kunna slå tält med tanke på underlaget osv.
Har för mig att jag sett några bilder på en röjd plats bland alla stenar.

Tältet är ett Kaitum2, 4m*1,4m.

Tackar på förhand.

Verkar som det borde funka... på nåt sätt :)

Bilagor

• 431329_300.jpg
    431329_300.jpg
    65.6 KB · Visningar: 284
  • 431329_500.jpg
    431329_500.jpg
    33 KB · Visningar: 283
  • 431329_800.jpg
    431329_800.jpg
    64.1 KB · Visningar: 277

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips