Tunt lätt cellplast liggunderlag?

Jag skulle vilja säga att det är ganska kasst. Isolering och komfort är av lägsta klass. Underlaget trycks nämligen lätt ihop och blir lövtunnt. Tar lång tid att fjädra tillbaks oxå. Detta tyder inte på slutna celler direkt...

Men som sagt, det är billigt och lätt. Synd att det inte går att få tag i ett av samma material som sittunderläggen man hittar på Biltema/Clas-olsson. De är lika tunna och lätta men håller formen mycket bättre. Materialet där är mera hederlig cellplast av det halkigare slaget.

Tack, det var det jag funderade på. Märkte när jag klämde det mellan fingertopparna i butiken att det blev helt platt för minsta tryck och inte fjädrade tillbaka så snabbt som det borde, varför även jag drog slutsatsen att det har öppna celler.

Mest sugen på ett gossamer gear men det är lite synd att dom bara är 150cm, skulle gärna haft ett fullängd. Går försås att skarva.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jysks liggunderlag finns på bl a Rusta. billigt men slits ut snabbt och grenar fastnar i det. gillar det inte därför.
Har köpt Mammut alpine mat UL för att testa om det är något att ha. kan återkomma om två veckor med recension.
Tycker friluftsframjandets modell verkar bra annars.

Håller med att "halva skogen" kan fastna i Jysk-underlagen och att det trycks ihop vid punktbelastning. Jag har inte gjort någon studie över om det suger upp vatten, vilket det då verkar göra, (har personligen inte upplevt det så, men det är som sagt bara min personliga uppfattning).
Även resåren runt underlaget töjs och mister sin elastiska förmåga efter 4-5 år. Misstänker även att fastsättningen av nämnda resår ej uppnår någon högre standard, tror att ett av mina är lite trasigt.
Det ingår ej heller någon form av packpåse.
Är för övrigt tveksam om det är Jysk-underlag på Rusta? Troligen Rusta-underlag misstänker jag, eller kanske det är Rusta-underlag på Jysk?
;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips