Tunn våtdräkt/tröja av surftyp i Gbg

Jag har försökt hitta något ställe i göteborgstrakten som säljer tunna våtdräkter/tröjor motsvarande sådana som surfare använder, men det har visat sig svårt. Jag är ute efter en tunn tröja i neoprene eller annat vattentåligt material att ha på sommarhalvåret när man vill leka med kajaken i vattnet (roll och liknande).

Hittills har jag varit på Escape Kajakcenter, Kanotcentrum, Marstandskajaker, T12, Femmans Sport och Team Sportia - utan lyckat resultat. Escape och Kanotcentrum hade den typen som jag letade efter men de var fel i storlekarna eller för tjocka.

Är det någon som vet en butik i eller i närheten av Gbg som har denna typ av plagg? Tycker det är svårt att köpa dessa online då storlek och passform är ganska avgörande.

Kanske inte så nära men KajakCenter i Grebbestad å Point har såna tunna neopren plagg du söker!

/Janne

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för det imponerande snabba svaret. Jag fick det tipset av en annan person också, men jag hade velat unvika att åka ända dit om det finns närmare.
/J

Fick faktiskt tag i en tröja igår som jag tror blir bra. Det blev en av typen "Rash-guard" som surfare använder. (Mycket tunnare än neopren). Fick tag i den på Walléns Sport i Billdal. Tack för hjälpen i alla fall!
/Jon

Snyggt. Inte så långt till Danmark, kanske finns fler butiker där. Vet att det finns några i Sverige iaf. Skulle kunna vänta länge på att få se någon i skins och så. Blev nyfiken på en spinninginstruktör med surfmärke en gång men blev brädad.

Nrs

Hej väter ibland ned mig i en NRS Hydroskintröja/Byxa och trivs utmärkt i den, kan varmt rekomendera den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips