Tunn våtdräkt/tröja av surftyp i Gbg

Jag har försökt hitta något ställe i göteborgstrakten som säljer tunna våtdräkter/tröjor motsvarande sådana som surfare använder, men det har visat sig svårt. Jag är ute efter en tunn tröja i neoprene eller annat vattentåligt material att ha på sommarhalvåret när man vill leka med kajaken i vattnet (roll och liknande).

Hittills har jag varit på Escape Kajakcenter, Kanotcentrum, Marstandskajaker, T12, Femmans Sport och Team Sportia - utan lyckat resultat. Escape och Kanotcentrum hade den typen som jag letade efter men de var fel i storlekarna eller för tjocka.

Är det någon som vet en butik i eller i närheten av Gbg som har denna typ av plagg? Tycker det är svårt att köpa dessa online då storlek och passform är ganska avgörande.
 
Kanske inte så nära men KajakCenter i Grebbestad å Point har såna tunna neopren plagg du söker!

/Janne
 
Tack för det imponerande snabba svaret. Jag fick det tipset av en annan person också, men jag hade velat unvika att åka ända dit om det finns närmare.
/J
 
Fick faktiskt tag i en tröja igår som jag tror blir bra. Det blev en av typen "Rash-guard" som surfare använder. (Mycket tunnare än neopren). Fick tag i den på Walléns Sport i Billdal. Tack för hjälpen i alla fall!
/Jon
 
Snyggt. Inte så långt till Danmark, kanske finns fler butiker där. Vet att det finns några i Sverige iaf. Skulle kunna vänta länge på att få se någon i skins och så. Blev nyfiken på en spinninginstruktör med surfmärke en gång men blev brädad.
 
Nrs

Hej väter ibland ned mig i en NRS Hydroskintröja/Byxa och trivs utmärkt i den, kan varmt rekomendera den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.