Tunaberg?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har heller inte hunnit dit i år, men vet att det har klättrats på det sydvända Bistaberget och det var torrt och bra. Jag har inte hört något från Simonsberget men det är ju också en sydvägg så i det torra och soliga vädret så borde åtminstone dom övre öppna väggarna vara klätterbara nu.
För Facebookmedlemmar så finns numera en grupp "Klättring i Tunaberg" syftande till bl.a aktuell information om förhållandena i Tunaberg.

Toppsprickan väggen måste vara en av Sverige's snabbast torkande klippväggar. Eftersom ovansidan lutar nedåt ju längre bak från kanten man kommer så finns det inget där som kan rinna efter regn. Det är garanterat torrt på den väggen nu.

Jag var där i helgen. Strålande sol och varmt!

Allt jag såg och kände på var snustorrt. I princip all snö var borta, speciellt uppe på berget.

Blir en tur dit i helgen igen förhoppningsvis :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips