• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Hej!

Det här var en intressant tråd! Ska läsa igenom vid tillfälle och ev återkomma med reflektioner, men måste redan nu ställa en snabb fråga: hur aktiv måste man vara just nu i livet för att "få" gå med Vandrande singel på FB? Jag (och även min väninna i liknande ålder och situation) har småbarn och inga större möjligheter att ge mig ut på några riktiga strapatser för närvarande, men drömmar för framtiden finns och jag skulle gärna hitta nån som redan nu drar med mig ut i närmaste skogsdunge lite oftare :)

Jag kollade gruppen nu, 44 medlemmar, men den ser lite hemlig ut. Kanske ägarna kan puffa mer för gruppen via den här tråden?

Vad krävs för att komma med i gruppen "Vandrande singel"? Har sökt men står som status "väntar" nu i en vecka.

Vad är definitionen på singel i dagens läge med alla möjliga och omöjliga konstellationer i relationer/grupper osv osv.....?

Så himla kul med Facebook grupp "Vandrande singel". ;)
Skulle vara pricken över i på något sätt att träffa någon som vill hänga med ut på alla turer. =)

Läs senaste inlägget i denna tråd.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vad krävs för att komma med i gruppen "Vandrande singel"? Har sökt men står som status "väntar" nu i en vecka.

Vad är definitionen på singel i dagens läge med alla möjliga och omöjliga konstellationer i relationer/grupper osv osv.....?

Läs sista inlägget i denna tråden angående vandrande solo/singel gruppen.
Korta svaret på din fråga är att man svarar på frågorna som skickas till en vid ansökan med utförliga svar, alternativt svarar på det meddelande som skickas till ens privata messenger.

FB-gruppen vandrande solo/singel

Kanske ska be om ursäkt för att jag inte varit mer aktiv i denna tråden sedan jag startade Vandrande solo/singel för tre år sedan.

Som jag märker och har märkt är en röd tråd gällande ansökningarna är att folk inte läser informationssidan. Innan dem ansöker, (där all information om ansökningen står mm.) samt att det glöms eller missas att kort efter ansökan skickas det en ny notis till ansökaren om att denna ska svara på tre frågor om varför man vill bli insläppt i gruppen.

Dessa tre frågor är för att solla ut "riktiga ansökningar" från botar, fejkkonton och oseriösa ansökningar som kan förstöra eller dra ner upplevelsen för andra mer seriösa ansökare.
Blir man inte insläppt så beror det på tre grundläggande saker.
#Antingen har man inte svarat på frågorna.
#Svaren på frågorna är ofullständiga eller vaga så att det inte går att tyda ansökaren avsikter. (Ett barn ska inte behöva förstå svaren men det ska inte råda några tivel om vad ansökan gäller.)
#Man svarar inte på meddelandet man har fått skickat till sig via messenger. (Kan behövas göra en inställning för att man ska få en notis om att folk vill kontakta en. ((Kan även vara bra för senare bruk om någon finner en intressant i gruppen.)) Se under inställningar, meddelanden.)

Gruppen är till för alla som söker kontaktnät, vänner, trolovad, älskare, sambo, självfrände... Ja kärt barn har många namn. (Någon att dela sina intressen FRILUFTSMÄSSIGT) Helt enkelt.

Om det mot för modan inte händer något med din ansökan så kontakta admin för sidan. Sams-Adventures för korrigering och tillvägagångssätt.

Övrig information om gruppen hänvisar jag till gruppens egna informationssida. Där står både ett och annat som kan vara bra att ta del av innan, under och efter ansökan.

Äventyra "lugnt" 😎☕

Just det. En länk till gruppen.
https://www.facebook.com/groups/169015880188040/

//Sam's-Adventure aka Sam Andersson

Senast ändrad:
Jag har inte orkat läsa hela tråden (som startade för flera år sedan) men tycker frågan är intressant. Som singelkvinna på en mindre ort, inte intresserad av vare sig fb eller krogen har jag ingen aning om hur jag ska går tillväga för att hitta någon man att dela mitt friluftsintresse (och min vardag) med. Kompisar har jag men de är upptagna med familj när jag är ledig och har tid att vara i skogen eller på sjön. Skulle nog inte heller kalla mig vandrare, snarare friluftsmänniska som vill vara ute varje dag om jag har möjlighet och då kan det förstås bli en tur i skogen men lika väl ridning, skidåkning, långfärdsskridskor, trädgårdsarbete eller favoriten: ut på sjön. Att sova ute eller göra som björnarna gör (som någon skrev i början av tråden) är inget problem för mig. Och inte för mina friluftsväninnor heller. Det verkar mera vara så att karlarna inte klarar av kvinnor som inte är rädda att ta i och som klarar sig själva ute i naturen. Det är synd, det skulle vara kul med manligt sällskap emellanåt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips