Trehjuling och cykelkärra

Camping rickshaw vagn till trehjuling

Hej alla glada!

Jag har designat en egen "Camping rickshaw-vagn" som jag har kört som cykeltaxi i 2 år i Stockholm med mycket lyckat resultat. Både för föraren, liten sammanlagd vikt gör lättare uppförscykling. Och för 2 passagerare med sköna bekväma säten.
Jag har använt en MTB med 24 växlar varav jag endast är i behov av de 5-6 lägsta växlarna för det dagliga 8-10 timmars arbete med cykeltaxi. Trots mina 60 år!

Jag har upptäckt att de som har provat att cykla med mitt ekipage har fallit omkull direkt när de inte lyssnade på mina instruktioner hur man skall köra.

För att undvika detta när jag skall lansera stort mitt ekipage i hela Sverige under 2007, har jag beslutat att ENDAST sälja Camping rickshaw-vagnen med Trehjuling vuxencykel. Helst med 7 växlar OCH elmotor.
Priset blir högre för denna kombination men man slipper olyckrisker! Min idé är att hela familjen (2 vuxna och 2 barn under 6 år skall kunna åka på långfärds cykelutflykt och kunna ta med mycket bagage i ett enda ekipage. Miljövänligt, tyst, rogivande och man hinnar se och uppskatt naturens färg och dofter bättre än i en bil.
Driftkostnaden för den eldrivna Trehjulingen stannar på ca. 25/mil. Det är inte ofta man behöver använda eldriften men den är bra att ha!
Idén om att enkelt byta ut sittsen till en barnsitt för 6-8 barn under 6 år finns färdig och klar. Väntar bara på beställning! Hel dagis på miljövänlig utflykt?

Jag tror absolut på Trehjulingens framtid. Ju dyrare bensinen blir.

Vill gärna ha kommentarer...
Bu eller bä!
 
Nu har planeringen av min cykelsemester börjat . Byter ut min nuvarande cykel mot en 7 växlad och större hjul. Kan då hålla samma fart som 2 hjulingar. Jag har testkört min cykelvagn och den känns knappt.
Turen börjar från Malmö ,ner mot Trelleborg ,färjan till Tyskland ,sedan bort mot Belgien.Campingkartor och vägkartor är införskaffade , bara sovsäcken är kvar att köpa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kvinna50+ Cykeltur med trehjuling och cykelkärra i Europa Långcykling 0
Livetiskuggan Cykelkärra Långcykling 4
MagArne Lättrullat 20" däck till cykelkärra Långcykling 8
pelle.k Cykelkärra Långcykling 6
hannulan Cykelkärra - montering Långcykling 3
hannulan Cykelkärra Långcykling 11
liksaltaren Cykelkärra. Långcykling 10
cykelmamman byta tyget cykelkärra burley d'lite? Långcykling 0
mipert Cykelkärra för varor, ej barn..? Långcykling 3
surf63 Cykelkärra/vagn!!!!! Långcykling 2
inkanstar Nytänkande cykelkärra Långcykling 3
fredl Ny typ av "cykelkärra" på Lidl Långcykling 4
gnorx Hyra cykelkärra Långcykling 0
layback cykelkärra Långcykling 4
T-man Hyra cykelkärra? Långcykling 0
sarabritta Cykelkärra och hund Långcykling 2
Ledsjö Cykelkärra Burley d'lite Långcykling 5
jaffo Cykelkärra Långcykling 4
Ledsjö Cykelkärra Långcykling 17
pandinus enhjulig cykelkärra??? Långcykling 10
hs-ranger Cykelkärra + barn Långcykling 6
jockeberggren Tillbehör cykelkärra minimaxi Långcykling 0
melker_vertical Cykelkärra Långcykling 2
balo Hyra cykelkärra? Långcykling 0
fiddeliten Cykelkärra Långcykling 9
Anette Grinde Cykelkärra, för trspt av kajak.... Långcykling 4
C_Johansson Ritning på cykelkärra? Långcykling 5
fiddeliten tandem+cykelkärra Långcykling 0
bredberg Cykelkärra för barn Långcykling 1
norberg Cykelkärra - ritning Långcykling 5
Cykelkärra Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.