Tredagars rundslinga med boende på vandrarhem? (Mellansverige)

Jag och en vän planerar att ge oss ut på en skön vandring under tre dagar, denna gång med lätt packning och vill då gärna testa att bo på vandrarhem. Har letat efter tips på nätet men hittar inget vettigt.
Då vi åker bil och gärna kommer tillbaka till bilen så är det någon rundslinga vi söker, ca 15km vandring per dag.

Någon som har tips?

Jag och en vän planerar att ge oss ut på en skön vandring under tre dagar, denna gång med lätt packning och vill då gärna testa att bo på vandrarhem. Har letat efter tips på nätet men hittar inget vettigt.
Då vi åker bil och gärna kommer tillbaka till bilen så är det någon rundslinga vi söker, ca 15km vandring per dag.

Någon som har tips?
Inte provat själv, men Gotaleden mellan Alingsås och Göteborg bör kunna erbjuda boende på många ställen och möjlighet att ta pendeltåget tillbaka till startpunkten: https://gotaleden.hoodin.com/

Jag har inte testat, men kollat in Malingsbo-Kloten-rundan för mina eventuella framtida vandringar. Det verkar finnas lite boenden, vet inte hur vandrarhemsaktiga de är men kanske värt att kolla?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips