Trasig BlackDiamond Distance Carbon Z 120 stav

Jag bröt av en stav under ett lopp i somras och nu behöver jag en ny. Men stavarna går bara att köpa i par.
Är det någon som råkat ut för samma sak och redan har köpt ett par nya 120 stavar och nu sitter med tre stavar? Då kan jag tänka mig att köpa en.
Eller om du vill köpa en stav av mig om jag köper ett nytt par?
 
Hej, ser att det var längesedan du la in detta. Jag har råkat ut för samma sak, bruten stav - Distance Carbon FLZ 120-140 cm. Vet inte om det är samma modell.
Undrar om du har kvar staven?
 
Snart 6 år (28 augusti 2017) sedan TS var inne på forumet så tror det är liten chans till något svar, TS har dessutom bara skrivit 1 inlägg.
 
Kanske går det att laga staven?
Jag fastnade med ena staven och bröt den precis vid övergången mellan smala och breda delen (där hopfällningsknappen sitter). Lagade genom att trycka in skadade delen i ovandelen och steloperera den med popnit (limma hade också gått). Sedan ställde jag in rätt längd med teleskopdelen. Kräver iofs att man har några centimeter tillgodo där.

Om brottet mitt på något av rören kan man spjäla med en rörbit med lite större diameter som limmas eller tejpas fast. Ex vis dessa:
 
Hej, ser att det var längesedan du la in detta. Jag har råkat ut för samma sak, bruten stav - Distance Carbon FLZ 120-140 cm. Vet inte om det är samma modell.
Undrar om du har kvar staven?
Hej! Jag har precis råkat bryta min stav, en Distance Carbon FLZ 120-140, säljer gärna min andra eller köper din. Min är mycket lite använd. Bor i Sthlm.
 
Hej, ursäkta sent svar, vart ute och rest.
Jag har en stav kvar, väl använd men i OK skick. Vill du köpa den?
Kom gärna med prisförslag. Jag tror att staven går att skicka som brev/rulle ca 50 kr.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.