Trangia kök, tillbehör

Det mesta finns på ICA/COOP.

Undertecknad har köpt en st osthyvel i plast, tål även att brukas i stekpannan. En snabb kapning av skaftet så får den plats i T25.

Har även hittat ett litet rivjärn avsett för parmesan på ICA, får också plats i T25. Likaså slevar av olika storlek finns, liksom små skärbrädor i plast. Allt billigt och kan tillpassas mht storlek.

Byts dessutom lätt mot nya när de hunnit bli väl begagnade...

//J

Tack för iden ! det ska jag definitivt titta på.

// M

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
trangia själva har ett kombinerat plastlock/durkslag/skärbräda som ryms som gjutet i stekpannelocket. Oumbärligt för mig, på kortare turer kostar jag på mig ett kg extra i form av färsk gullök, svamp, en skvätt rödvin i kvarbliven bag från box etc.
Trangialocket köpte jag samtidigt som MSR:s lilla kockkniv, mkt trevlig liten pryl. Tillsammans med Sea2Summits titansked är det allt jag behöver.
http://www.rei.com/product/814698/msr-alpine-kitchen-knife

Fnys inte för mkt åt mina extravaganser nu ;)

trangia själva har ett kombinerat plastlock/durkslag/skärbräda som ryms som gjutet i stekpannelocket. Oumbärligt för mig, på kortare turer kostar jag på mig ett kg extra i form av färsk gullök, svamp, en skvätt rödvin i kvarbliven bag från box etc.
Trangialocket köpte jag samtidigt som MSR:s lilla kockkniv, mkt trevlig liten pryl. Tillsammans med Sea2Summits titansked är det allt jag behöver.
http://www.rei.com/product/814698/msr-alpine-kitchen-knife

Fnys inte för mkt åt mina extravaganser nu ;)

Tack för tipset ! msr kniven är jag väldigt sugen på ! :D
Nejdå inget fnys här inte :)

// M

Claes Ohlson har ett praktiskt rullbart skärunderlag, annar gör man en scoutbricka i 4 mm plywood.

IKEA har länge haft en liten sats av olika rivjärn.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips