Trangia - behöver jag mer?

Jag är liksom född och uppvuxen med Trangia så för mig finns inget annat...har nu 3 stycken...
2 gastillsatser och 3 sprit! Supernöjd!!!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mitt första kök var det som du länkade från jula, men den bevisade ju bara att jag ville ha något bättre :) Köpte till ett primus windshield, hjälpte endel. Men sen uppgraderade jag till ett primus eta power EF.

Kort svar: Nej, om du inte har höga krav på vikten hos köket så finns det inget som är bättre än Trangia, det törs jag nästan sätta mitt ord på. :)

Trangia 27 är utmärkt för både en och två personer. 25 är lämpligt för 2-4 personer beroende på om man vill vara generös eller sparsam.

Trangias gasolbrännare, som produceras av Primus om jag minns rätt, brukar även betraktas som en av de bästa på marknaden.

Kör själv Trangia 27-UL med gasoltillsatsen. Utmärkt till två personer i de flesta fall. Har det mest vid tillfällen när jag bara behöver laga mat till mig själv. Är vi två åker 2,5-liters lägerkitteln med. Även om man kan laga det mesta i 1-liters kärlen så är det svårt att ex. koka pasta för två i dem. Lägerkitteln tar inte så mycket våldsamt extra plats, om man förvarar ex. maten i den.

Inte den lättaste lösningen, men helt klart prisvärd och praktisk om man ska laga mat och inte bara koka vatten till torrfodret.

Det är ungefär så jag gör också när alla barnen är med. Den där lägerkittteln har jag på mitt toppmonterade också. Stödben på gasburken rekommenderas då starkt, men jag tycker det funkar bra då.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips