Trampdynan "glöder"

Ja alltså kängor och skor töjs ju - så om valet är mellan två storlekar varav den ena känns lite för liten och den andra lite för stor.
Det får ju inte vara så mycket för litet så man måste hugga av lilltån för att kunna få in foten.

Att gå in blir ju lite värre men passformen blir kanske exakt - skavsår existerar inte för mig trots 50km i sträck om skorna är inkörda - man kanske får lite ömma trampdynor och så.

Hejsan

Jag får nu som då en starkt "glödande" (brännande) känsla i respektive trampdyna efter en stunds vandring.

Oberoende av skor, har testat kängor samt typ trekking-lågskor.

Något tipps på vad jag har råkat ut för samt kanske tips för att avhjälpa detta ?!

Tycker det låter som Mortons neurom. Inklämning av nerv. Prova med avlastande pelott ,samt bredare sko som inte trycker ihop framfoten och då nerven. Viktigast, leta upp en sjukgymnast som är duktigt på fötter, det är mitt råd. Tillståndet går att behandla.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips