Täta läckande trailskor

Jag har ett par Altra Lone Peak All Weather som har ett vattentätt membran. Efter kanske 8-12 mils gång så började dessa läcka i området ovanför fotbladet där det blir veck när man går. Så skokonstruktionen är ur den synvinkeln inte så bra. Jag försökte hitta ett sätt att täta de ställen där det läcker, började med gummispackel och sedan med stark silvertejp. Men inget håller tätt. Möjligen är det ett olösligt problem, men jag är tacksam för tips.

Jag kan säga också att jag har en rad Altra-skor eftersom dessa är de enda som funkar med min vänsterfot där jag tvingats steloperera stortån efter en skada som gav artsros. Altra + formgjutna sulor funkar, då kan jag gå långt. Det är Altras extra breda läst vid framfoten som gör dem extra bra för mig. Men någon som har tips på andra skotillverkare som också har en mycket bred läst vid framfoten, och som funkar bra när man är ute och vandrar/promenerar? Har inte hittat något liknande, och lite väl begränsande att vara beroende av en enda tillverkare. Ett annat alternativ är att hitta skor med mycket styv sula, typ som dyrare kängor. Jag gör också egna kolfiberinlägg som jag formar efter min fot, det hjälper om sulan är för mjuk så jag behöver styva upp den. Biltemas kolfiber + Biltemas epoxy har jag använt samt en gipsavgjutning av mina fötter, funkar kanon och man kan då välja själv hur styva man vill att iläggs-sulorna skall bli för att få rätt stöd.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.