Vilket dravel. SMHI varnar inte för höga temperaturer vid 25°C. Och det ska vara ganska höga temperaturer innan det blir röda färger. För övrigt riktar sig dessa varningar till vårdgivare, inte till badande barn. Sedan vet jag inte hur dåligt minne man måste ha för att köpa detta om man "var med" på sjuttiotalet. Kvällstidningarna kokade av varningar när vi hade värmeböljor. Jag minns att min mamma blev lurad att barn måste äta salttabletter när det var extremt varmt ute. Skillnaden var kanske att vi inte var lika exponerade för media och information som vi är nu.
Ovanstående bild är helt tydligt sammansatt av någon med intresse av att förlöjliga klimatproblematiken. Och målgruppen är såklart inte fullvuxna individer, utan den (alltför stora) del av befolkningen som har både rösträtt och kognitiva brister.