Det där var en konstig kontring som bara är passivt aggressiv.Ska vi i Sverige inte göra någonting?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tråd för klimatdebatt
- Trådstartare Gamla_Sverige
- Start datum
Ja om 5 miljoner Svenskar dör imorgon så sjunker vår andel av globala utsläpp från 0.001 till 0.0005.
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Om dom siffrorna stämmer så är allt miljötjafs i Sverige bara bullrigt meningslöst mediabrus. Lite som att trimma av borsten på en gris - mycket skrik för knappt någonting.Ja om 5 miljoner Svenskar dör imorgon så sjunker vår andel av globala utsläpp från 0.001 till 0.0005.
Haha, fredagshumor.Det där var en konstig kontring som bara är passivt aggressiv.
Du menar alltså att vi i Sverige inte ska göra någonting?
Jag kan ge dig exempel på vad vi kan göra, om du vill bli lite informerad.
Fast bara om du vill.
Exakt.Om dom siffrorna stämmer så är allt miljötjafs i Sverige bara bullrigt meningslöst mediabrus. Lite som att trimma av borsten på en gris - mycket skrik för knappt någonting.
Var ett svar till det du skrev.Vilket då? Jag förstår inte frågan.
"Bara för att vi ligger bra till kan vi inte sätta oss i passagerarsätet, klappa oss på magen och säga att vi gjort vårt."
Är det verkligen många som argumenterar för det?
Tror väl snarare att en del menar att vi ligger rätt bra till just nu och om inte andra också minskar utsläppen så är det ingen poäng att ruinera landet. I framtiden då situationen är annorlunda ska man göra mer.
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
Aha. Jag förstår.Var ett svar till det du skrev.
"Bara för att vi ligger bra till kan vi inte sätta oss i passagerarsätet, klappa oss på magen och säga att vi gjort vårt."
Är det verkligen många som argumenterar för det?
Tror väl snarare att en del menar att vi ligger rätt bra till just nu och om inte andra också minskar utsläppen så är det ingen poäng att ruinera landet. I framtiden då situationen är annorlunda ska man göra mer.
Jag läser in en del svar i tråden att vi gjort vårt och nu är det andra som ska börja göra.
Angående ruinera landet så har i alla fall inte jag sagt någonting om omfattning på bidrag eller vad det nu kan handla om.
Vi kan bidra ekonomiskt såklart, men även på andra sätt. Med kunskap, olika tekniker/metoder och goda exempel. I bland pratar man om "best practice", men det diskuteras inte alls i tråden. istället är det ofta ifrågasättanden, om andras inlägg. Energitjuvar kallar jag de som skriver inläggen.
Nåja...nu är det dags att fylla på med energi...helgen börjar nu.
Ha en fin helg.
Man kan skita i saker som privatperson och media kan börja skita i att pressa politikerna att göra mer. Det är den svenska skulden och det dåliga samvetet som tvingar fram de högra krav svenskar har på sig själva. Man får lära sig att skita i saker. Det tror jag är hälsosammare än att bara pressa sig mer och mer för att signalera godhet och ansvarstagande.
Det är ett sundhetstecken om fler svenskar lär sig säga - äh fuck it, jag orkar inte mer, och går och grillar istället för att sopsortera i 14 olika kärl.
Det är ett sundhetstecken om fler svenskar lär sig säga - äh fuck it, jag orkar inte mer, och går och grillar istället för att sopsortera i 14 olika kärl.
Dela: