Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Jag har inte hittat på någon "partickel". Jag pratade om virus och infektionssjukdomar såsom vinterinfluensan.Lägst dödlighet månaderna Jun ,Juli, Aug o September.
Du kan säkert hitta någon liten partickel för det oxå.
Det här torde vara ren allmänbildning. Förstår inte var du vill komma med ditt "resonemang". Folk dör både under vintern, av infektionssjukdomar (mestadels under vintern, men förekommer även under sommaren) och under värmeböljor under sommaren. Det är det svårt att säga något om. Finns forskning: https://www.folkhalsomyndigheten.se/pubreader/pdfview/112090?browserprint=1