Tråd för klimatdebatt

Så blir det ju om vi ska bidra. Tror Sveriges bidrag i eventuella överenskommelser vid klimatutsläppskonferenser exakt är så: vi bidrar till att minska utsläpp i länder som har utsläpp. Något annat kan det ju inte handla om, då Sveriges utsläpp är förhållandevis låga i jämförelse med hur mycket energi som produceras.
Så tror jag det blir.
Och hur tycker du det fungerat med alla statliga satsningar på gröna projekt där 100 tals miljarder gått upp i rök i tex Northvolt, vindkraftssatsningar och kommande Stegra etc etc etc varav många miljarder av framtida pensioner har satsats ? Listan är jävligt lång på dessa misslyckanden och du vill minska på utrymmet för vår välfärd och framtida pensioner ? Herrejösses !!

Och hur tycker du det fungerat med alla statliga satsningar på gröna projekt där 100 tals miljarder gått upp i rök i tex Northvolt, vindkraftssatsningar och kommande Stegra etc etc etc varav många miljarder av framtida pensioner har satsats ? Listan är jävligt lång på dessa misslyckanden och du vill minska på utrymmet för vår välfärd och framtida pensioner ? Herrejösses !!
Va?
Jag pratar om bidrag för internationella insatser för klimatrelaterade åtgärder.
Det som är så svårt att komma överens om.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Va?
Jag pratar om bidrag för internationella insatser för klimatrelaterade åtgärder.
Om jag inte minns fel pratade du om vad VI I SVERIGE kan göra ? Vi har väl gjort mer än tillräckligt. Som sagt, vi har minusutsläpp pga vi har en aktiv skogsvård som reducerar utsläppen där nyplantage tar upp mer än gammal skog, men det vägrar miljömuppar inse !

Va?
Vad vi i Sverige kan göra omedelbart är att besluta oss för att satsa på kärnkraft, om du vill minska utsläppen. Allt annat är bara missfoster till fantasier från miljömuppar. Punkt !

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Men svara då, vi som är klimatneutrala i Sverige och samtidigt slängt miljarder i sjön i misslyckade miljöprojekt, vad i välfärden vill du mer försaka bara för den goda sakens skull och till minimalt resultat kompensera för t ex Kinas ökade utsläpp? Svara på det så vi kan gå vidare tack.
Äsch, Totten är lite som GW, har inga egna förslag eller strategier, utan bara klagar på allt hela tiden. Inget att bry sig

Äsch, Totten är lite som GW, har inga egna förslag eller strategier, utan bara klagar på allt hela tiden. Inget att bry sig om.
Jag beskriver bara läget. Har inga egna förslag för att jag inte behöver redovisa mina idéer för er som inte vill erkänna att klimatförändringarna bland annat är orsakade av att man började förbränna kol och olja i stor skala i samband med industrialiseringen på 1700-talet.

Det är ju fakta. Blundar man för hur koldioxidhalten i atmosfären har ökat från den tiden till nu så blundar man för verkligheten.

Av det jag skrivit skulle jag vilja veta vad som inte är sant. Låt höra!

Kom igen nu!

Vad har jag skrivit som inte är sant?

(och skriv inte runt detta nu, utan ge mig lite konkreta saker jag skrivit)

Jag var tydlig i inlägget att jag bad AI ta fram exempel på vad som kan vara gynnsamt för Sverige med en grad högre medeltemperatur av anledningen att det är något som våra slaskmedia undviker att ens nämna.

Jag bad inte om en jämförelse om vad som kan vara positivt kontra negativt.

Läs om, läs rätt.
Jag håller med, ditt inlägg var väldigt tydligt!!

När jag tittade på ett vetenskapsprogram för många år sedan så visade dom en bild på en familj med 2 unga barn och en hund, och alla satt i en bil.

Frågan var då vem eller vad på bilden som gör mest miljöavtryck under sin livstid?

Dom flesta gissade på bilen och sen var det spridda skurar om alla utom hunden, som var den som gör mest miljöavtryck pga att den äter såna otroliga mängder protein av kött och det gör den till den största miljöboven under sin livstid pga att den lever bara i 8-12 år!

Frågan var: Under sin livstid? Då blev det hunden, ska det utifrån vetenskapen bli så att hundägare ska få bära skam pga att dom livnär ett djur som bevisligen sätter ett otroligt stort miljöavtryck?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.