Total nybörjare

Som total nybörjare vill jag ge mig ut i en Kajak och köra lite forsar och snurra i lite insjöar och sånt. Och då behöver jag tips på en vettig kajak. Gärna begagnad och så billig som möjligt. Jag har kollat på uppblåsbara Kajaker men något säger mig att sådana går fetbort i älvar och dyligt?

Har en budget på max 4-5kkr.
Tack ;)

Om du tänkt paddla i forsar, så kan jag rekommendera att du lägger pengarna på en kurs i forspaddling först.

Tror inte du får så mycket för 4-5000kr. Det räcker inte med att enbart köpa en kajak, då du behöver en hög med tillbehör också. Fast vem vet.....!

//Gustav\\

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hyra kajak

För dom pengarna så rekommenderar jag att försöka låna eller hyra kajak, och gå en och annan kurs om det finns i närheten. För den som vill prova på, och kanske inte tänkt paddla mycket (mindre än 7 dagar per år?) är det ett bättre alternativ även om det kanske innebär att man får åka lite, och inte kan paddla precis där man har tänkt sig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips