Torp

Re: Nu är det kanske på gång.

chinerunner; sa:
Jag fick idag tag på afärsmannen som brukar köpa in villor för uthyrning.

Han var väldigt upptagen, men jag pressenterade mitt förslag lite snabbt.

Han sade -Kom förbi min firma på måndag så tittar vi på det dära.

Så nu kan det vara nära.

torp.jpg


Lev väl!

Patrik
Status?

/Håkan
 
Mitt tålamod tränas av mina situationer.
När jag kommer till mötet så säger anstälda att -Tyvärr han har fått förhinder, du får boka ny tid..
När jag får tag i mannen säger han att hela veckan och helgen består av massor med jobb och att jag följande vecka får försöka åter.

Så då får vi se om detta är vägen, eller om detta är åter en stig som leder fel.

Lev väl!

Patrik
 
Torpblogg 05-08-10

Medans jag väntade på att den upptagne affärsmannen skulle få lite tid över för mig och min lilla dröm om mitt lilla torp, kom en kyrkans man in i historien.
Nämnde man erbjöd sig att göra en överblick över situationen, han ringde mig dagen efter och frågade om vi följand dag kunde åka ut och beskåda torpet. Dagen kom och så skedde. När jag samma kväll träffade mannen sade han att han lagt ett bud i budgivningen och att det nu var upp till chefen, varpå han pekade mot himmelen.

I skrivande stund uppfattar jag läget som att vi sitter och väntar på om hans anbud kommer att godtagas.
Om så sker innebär då detta att mitt letande efter torp är över.

Men ni som troget följt denna tråd, vet ju att det inte är klart förrän jag vrider om en smidd nyckel I en snickrad dörr.

Lev väl!
Patrik
 
Torp är för tunnisar, fjällstugor är för män!

Skämt och sidor.
Det blev inget torp denna gång heller.
Så vad gör en vild äventyrare då?
Jag ringde genast på en annons om ett hus i Jokkmokks kommun. Det ligger i en by som räknas som kallhål (köldrekord). Jag har idag varit och träffat den som hyr ut huset och jag får hyra det.

Huset har vedspis och potatiskällare i köket samt vedkamin i vardagsrummet. Det ligger på en höjd med skogen vid knuten och utsikt över enorma fiskevatten.

Varför göra något lagomt?

Lev väl, ät en säl!

Patrik
 
Re: Torp är för tunnisar, fjällstugor är för män!

Fint att det löste sig. Då är det bara att sätta igång och hugga inför vintern då;-)

Raskesven
 
Jag kommer inte ha internet i början (eller telefon eller tv). Får fixa GSM antenn till att börja med så att mobilen funkar. Hyresvärden har (till sitt hus) en stolpe med en parabol på som ger digitaltv, vanlig antenn var ingen större idé. Så jag får fixa mig en sådan parabolstolpe jag med vid tillfälle. Ska ta reda på om det finns bredband med i tv-utbudet :)
Självklart kommer jag att lägga upp bilder innom någon vecka, men ville inte fota medans utflyttande hyresgästerna ännu var kvar.

Raskesven du vet ju mitt erbjudande om basläger :)

Jag säger till innan jag klipper mitt bredband i Piteå.

Lev väl!
Patrik
 
Bara så att ni vet

Jag har vedspis i köket...ängar åt söder och skog åt norr ;) . Flyttade från lägenheten för 1.5 år sen......
 
Avundsjukan gräver stora hål i magen :)
Lycka till o hoppas det blir riktigt jäkla kallt så du får hugga mycket ved, det är nyttigt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sindre Enkel duschlösning för torp m el men utan vatten Bo och sova 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.