Jag äger ingen modern ugn, så därför blev det en airfryer. Den räcker för mig och dottern.Jag är redan innan skeptisk till Airfryers ska erkännas. Vad gör denna som inte en vanlig modern ugn (som väl alla numer har nån typ av fläkt) gör?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Torka mat i Airfryer.
- Trådstartare Jazzy
- Start datum
Jo, det ska bli kul att testa.Torka kött är riktigt intressant. Det är supergott att karva och äta det som snacks.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har provat att torka hjärta (i vanlig svamptork). Det blev skitgott. Men jag är så jäkla rädd för botulism, så jag åt upp allt snabbt innan det skulle hinna utvecklas nåt dödligt.
Överlevde du?Jag har provat att torka hjärta (i vanlig svamptork). Det blev skitgott. Men jag är så jäkla rädd för botulism, så jag åt upp allt snabbt innan det skulle hinna utvecklas nåt dödligt.
Vi förutsätter det, eftersom han skrev här.Överlevde du?
Så klart! jag åt ju upp det så snart det var klart.
Kan verkligen rekommendera hjärta. Men man kanske ska gilla det även otorkat. Smaken blev kraftigare, lite viltkaraktär nästan. Det var lamm och nöt jag testade med. Både blev mumsigt.
Kan verkligen rekommendera hjärta. Men man kanske ska gilla det även otorkat. Smaken blev kraftigare, lite viltkaraktär nästan. Det var lamm och nöt jag testade med. Både blev mumsigt.
Det är ingen skillnad alls mer än storleken.
Airfryern är betydligt mindre än en varmluftsugn, vi har kollat upp det i vintras när vi skulle köpa en airfryer.
Det blev inget köp för vår varmluftsugn har exakt samma funktioner och vi behöver inte fler köksmaskiner som bara ligger och tar plats.
vår yngsta dotter har köpt en airfryer och av det vi har provsmakat så blir allting mer krispigt tillagat jämfört med vår supermoderna varmluftsugn, så han på Elgiganten som påstod att vår varmluftsugn är lika bra som en airfryer hade helt fel.
Vi har nu också köpt en airfryer och är riktigt nöjd med krispigheten på all mat som tillagas i den.
Så en svindyr varmluftsugn är absolut inte lika bra!!
Då behöver jag alltså inte investera i en dyr varmluftsugn.vår yngsta dotter har köpt en airfryer och av det vi har provsmakat så blir allting mer krispigt tillagat jämfört med vår supermoderna varmluftsugn, så han på Elgiganten som påstod att vår varmluftsugn är lika bra som en airfryer hade helt fel.
Vi har nu också köpt en airfryer och är riktigt nöjd med krispigheten på all mat som tillagas i den.
Så en svindyr varmluftsugn är absolut inte lika bra!!
Nej absolut inte, det är bortkastade pengar!Då behöver jag alltså inte investera i en dyr varmluftsugn.
Nu är det bara jag och dottern i hushållet så en airfryer funkar kanon för oss.Nej absolut inte, det är bortkastade pengar!
En airfryer kanske kan passa som ersättning för ugn,
Men för att torka mat är en svamptork både bättre och billigare.
Frysta Pommes blir tex bättre i vanlig ugn.
Kycklingklubbor blir lyckade i vissa airfryers.
Både pommes o kycklingklubbor blir bättre i fritös. Billigare än en airfryer.
Att det säljs många airfryers beror på nyhetens behag och marknadsföring.
Du kan få både fritös och svamptork billigare än airfryern.
/John
/John
Nu har jag redan köpt den. Och att en svamptork skulle vara bättre är jag skeptisk till. Och pommes blir inte bättre i ugn än i en airfryer.En airfryer kanske kan passa som ersättning för ugn,
/John
Senast ändrad:
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg