Torka mat i Airfryer.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Så klart! jag åt ju upp det så snart det var klart.

Kan verkligen rekommendera hjärta. Men man kanske ska gilla det även otorkat. Smaken blev kraftigare, lite viltkaraktär nästan. Det var lamm och nöt jag testade med. Både blev mumsigt.

Det är ingen skillnad alls mer än storleken.
Airfryern är betydligt mindre än en varmluftsugn, vi har kollat upp det i vintras när vi skulle köpa en airfryer.

Det blev inget köp för vår varmluftsugn har exakt samma funktioner och vi behöver inte fler köksmaskiner som bara ligger och tar plats.

vår yngsta dotter har köpt en airfryer och av det vi har provsmakat så blir allting mer krispigt tillagat jämfört med vår supermoderna varmluftsugn, så han på Elgiganten som påstod att vår varmluftsugn är lika bra som en airfryer hade helt fel.

Vi har nu också köpt en airfryer och är riktigt nöjd med krispigheten på all mat som tillagas i den.
Så en svindyr varmluftsugn är absolut inte lika bra!!

vår yngsta dotter har köpt en airfryer och av det vi har provsmakat så blir allting mer krispigt tillagat jämfört med vår supermoderna varmluftsugn, så han på Elgiganten som påstod att vår varmluftsugn är lika bra som en airfryer hade helt fel.

Vi har nu också köpt en airfryer och är riktigt nöjd med krispigheten på all mat som tillagas i den.
Så en svindyr varmluftsugn är absolut inte lika bra!!
Då behöver jag alltså inte investera i en dyr varmluftsugn.

En airfryer kanske kan passa som ersättning för ugn,
Men för att torka mat är en svamptork både bättre och billigare.
Frysta Pommes blir tex bättre i vanlig ugn.
Kycklingklubbor blir lyckade i vissa airfryers.
Både pommes o kycklingklubbor blir bättre i fritös. Billigare än en airfryer.
Att det säljs många airfryers beror på nyhetens behag och marknadsföring.
Du kan få både fritös och svamptork billigare än airfryern.

/John

En airfryer kanske kan passa som ersättning för ugn,
Men för att torka mat är en svamptork både bättre och billigare.
Frysta Pommes blir tex bättre i vanlig ugn.
Kycklingklubbor blir lyckade i vissa airfryers.
Både pommes o kycklingklubbor blir bättre i fritös. Billigare än en airfryer.
Att det säljs många airfryers beror på nyhetens behag och marknadsföring.
Du kan få både fritös och svamptork billigare än airfryern.

/John
Nu har jag redan köpt den. Och att en svamptork skulle vara bättre är jag skeptisk till. Och pommes blir inte bättre i ugn än i en airfryer.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips