Törs man paddla..?

Vem av oss

går frivilligt runt och rullar torkad fågelspillning samt inandas den i rejäla doser?
Tänker fortsätta ute men minska ner på spillningseldningsdemonstrationerna.

Go tur

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Är du en fågel?

Nordesjö; sa:
Fågelinfluensa ska man bara oroa sig för om man är en fågel eller en hönsodlare.

Määhh!!!
Jag är ju hönsfarmare*! Ska jag nu börja oroa mig menar du? I kajaken eller i hönshuset?

*förvisso i oansenlig skala

tigertamjaren; sa:
Att enbart fåglar kan drabbas av "aviär influensa" stämmer inte.

Självklart inte. Men det är bara fåglar som behöver vara oroliga. Vi människor har viktigare, och farligare, saker att oroa sig för.

Hönsfarmare kan också vara lite oroliga, men det ska vara en oro för ekonomi, inte en oro för hälsa - det var så jag menade :)

OK, då är jag inte orolig.

Jag köper prylar och hösnfoder för x kronor, och sedan värper hönorna (dåligt på höstvintern) varvid jag ger bort äggen gratis.

Det är en affär som man knappast har anledning att oroa sig för.

Fast på minuskonto hamnar nu att jag inte kan ha roliga hönor som knallar omkring på gården och förgyller tillvaron. Inlåsta hönor är inte lika roliga.

Mezzner; sa:
Fast på minuskonto hamnar nu att jag inte kan ha roliga hönor som knallar omkring på gården och förgyller tillvaron. Inlåsta hönor är inte lika roliga.

Och du kan inte ens hoppas på att fåglarna blir roliga på grund av "galna höns-sjukan". Fågelflunsan verkar vara mer som att fåglarna blir hängiga, inte vill gå till jobbet och sen trillar av pinn (bokstavligen, hihi).
Inte riktigt samma underhållningsvärde.

tigertamjaren; sa:
Nordesjö; sa:
Självklart inte. Men det är bara fåglar som behöver vara oroliga. Vi människor har viktigare, och farligare, saker att oroa sig för.

Hönsfarmare kan också vara lite oroliga, men det ska vara en oro för ekonomi, inte en oro för hälsa - det var så jag menade :)

Just nu oroar jag mig väldigt mycket för att Alexander Bard ska ta över Sverige. Med hans klädsmak och fascistidéer vet vi ju vart det barkar då. En pandemi med några miljoner döda, haha, vicken skitgrej! ;)

Personer av den typen ifråga bör nog helst tigas ihjäl. De får väl syre genom publicitet/uppmärksamhet.

Jag avstår från vidare kommentarer för att inte riskera att bli bannlyst på forumet, samt inser att jag också misslyckades med tigandet...

Anders, nu teg jag ihjäl honom! Gör det du också! ;)

Låt oss hoppas att de käcka fjäderfäna inte går runt och oroas och får högt blodtryck, kärlkramp osv i onödan. Vi hoppas på det bästa helt enkelt. Topp!

tigertamjaren; sa:
Anders, nu teg jag ihjäl honom! Gör det du också! ;)

Låt oss hoppas att de käcka fjäderfäna inte går runt och oroas och får högt blodtryck, kärlkramp osv i onödan. Vi hoppas på det bästa helt enkelt. Topp!

Sluta hoppas,gör något istället.Pumpa i dom blodtryckssänkande medicin och lägg till lite koffein-tabletter,effekten kan man ju glädjas åt en stund.

Uppstyrd skada är den sanna glädjen?

peter

Räddslan för att människor ska smittas...

...grundar sig främst i om influensen får ett "fotfäste" i en mänsklig befolkning. som det ser ut nu så har alla som smittats av fåglar smittats i närkontakt med fåglarna i fråga och det är således ingen större riskt för oss här på utsidan. Den två näst rimligaste rädslorna vi kan ha är att vår katt eller vår hund skulle smittas och att vi skulle gosa med dem och då få smittan...men den rimligaste är att vi smittas av en annan människa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips