• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejer som älskar äventyr !

Hejsan !

Måste bara säga att jag blev ruggigt glad att hitta denna sida...ny medlem här :p

Kul att se att det faktiskt finns en hel del tjejer som uppskattar äventyr / sport / träning :)

Jag är äventyrssugen och med på det mesta, så om ngn saknar resekamrat/ träningskompis eller ngt så hör av er!

Söker även ngn som vill börja klättra ???...bor i sthlm...

Mvh / Laura
 
resekamrat

"Jag är äventyrssugen och med på det mesta, så om ngn saknar resekamrat..."
Jag har en planerat att resa lite, vet "bara" inte vart eller med vem. Sverige, europa, världen? Det är alltid svårt att hitta folk som vill åka och klättra, cykla mtb, eller paddla kanot, etc.
 
hej laura! jag är så sugen på äventyr nu så det bara hoppas i hela kroppen! blir tokig snart! ska iväg på lite äventyr till thailand en månad nu men har redan börjatplanera lite för vad som händer när jag kommer hem!
jag är nybörjare på det mesta men jag tycker om att klättra och vandra, tränar även ganska mycket! men jag är jättesugen på att hänga med om det blir något=)..så kontakta mig gärna på annlouise_1@hotmail.com
mvh annlouise
 
Hej Laura,
har det gått bra med att få ihop något folk?

Bor själv i Stockholm och blev lite nyfiken på ditt inlägg. Vad för slags aktiviteter förutom klättring hade du i åtanke?

/A
 
Äventyrs vän?

Hej! Jag är helt ny här inne och känner att mitt liv behöver piffas upp med lite mer äventyr. Min största dröm e att åka utomlands och prova på allt som går. Exp. Surfa,hoppa bangejump,forssränning,köra fyrdjuling i ögen ...yeah you name it!!
Jag slutar nu på univ till feb mars å tänkte först åka till norge o jobba lite. Kanske hittar äventyr där...nhe men jag har inget som håller mig kvar i umeå så finns de någon som är sugen så hör gärna av er.


Mvh Isabell
 
tjejäventyr

Hej Laura! och hej alla ni andra!

Jag vill åka på spontanroadtrip nu nu nu 30 dec till 2 jan,
sova ute, ta med min fina hund, kanske klättra eller åka på tur med skidor? eller vandra? Inga utgifter mer än bensinen till bilen, min utgångspunkt Arvika, men du / ni får förstås bo vart som helst, vill bara få åka iväg en sväng

Någon som inte är upptagen med något?
ring 076-3381242 Moa
 
Om någon är sugen på lite äventyr i afrika till hösten (typ juli/augusti) och 3-4 månader framåt så hör av er! Har inte så mycket planer än - tänkte börja i kigali (rwanda) och cykla till uganda, väl där tänkte jag bara kika runt och se vad för möjligheter som erbjuds.. kajak, fors, bergsklättring, trekking.. allt är intressant! Vore roligt med en äventyrssugenreskompis :)
 
=)

Hallojsan!

Kul med så många inlägg, att folk verkar på att hitt på ngt!
Hade nästan glömt att jag lagt tråden! :p

Jag bor fortfarande kvar i Sthlm (Långbro), fast jag längtar norrut hela tiden under vintern! :p
Har eeenorm brädabstinens så är det någon som vill åka så hör av er!!!
Väsjöbacken, Flottsbro eller Hammarbybacken funkar vardagar me! Är ganska ny på park men älskar det!

Självklart på att göra annat också, så kom med förslag! :p (klättring, skate mm mm)
(Träningskompisar är ju alltid trevligt det med!)


Så om det fortfarande finns folk därute som vill hitt på ngt så hör av er vettja! =)
...kanske kan styra ihop något flera st!?

Tjip tjop!

/Laura
 
segel expedition till Grönland 2010? med endast tjejer...

Hej
Tänkte kolla om det finns några segel sugna tjejer som vill ut på ett äventyr? Segla från Sverige till Grönland 2010 och vara borta 2 månader. Jag själv har väl inte så mycket segelkunskap men vill lära mig omgående, ska ta skepparexamen så snart som möjligt

Har ingen båt dock...

Alla som blir en deltagare på expeditionen ska under dessa år aktivt söka efter sponsorer, som blans annat kanske kan sponsra med en segelbåt :) . Tror att det kan vara lättare att få sponsorer när det är bara tjejer. Träna inför äventyret, det krävs nog en god kondition!
Önskvärt är att ha med någon som är sjukvårdskunnig.
Teamet lägger upp planeringen hur allt de praktiska ska gå till.
Är detta en dröm eller kan de bli en verklighet??
 
Äventyr till förmån för...

Hej Åsa,
dina seglingsplaner låter lockande! Jag har länge skissat på olika upplägg. Jag gillar tanken på att planera en större expedition till förmån för olika saker, för att belysa t.ex. de handikappades rätt i samhället, situationen i många länder i afrika, miljön etc.

Tror att det är lättare att sälja in ett helhetskoncept hos potentiella sponsorer.

Hör gärna av dig om du hittar någon bra kurs inom segling den närmaste tiden. Har planerat att lära mig segla i sommar.

Lycka till med dina planer och hgör av dig om du vill bolla idéer!

/L
 
segling till västindien

Tänkte kolla om det finns ngr seglingssugna tjejer som vill segla till västindien ev jorden runt med start aug 2010. Båt finnes i form av välutrustad hallberg-rassy 46.Massa strandhugg är planerade så det blir möjlighetr till klättring,kajakpaddling ridning osv.Dom flesta kan ju bara vara med 1-2 v pga jibb osv Så det går åt en massa pers alltså.Vi kan vara 8 st ombord samtidigt.Allt till självkostnads pris dvs ca 200 kr per dag o person.Så ta med din tjejkompis(ar) och kom ombord ngr veckor.Så tjejer tveka inte det finns inga hakar eller ngt annat utan förstås 100% seriöst hör av er så får du mer info
 
segling grönland

Hej Åza, seglingen låter väldigt kul och spännande, även om jag är helt grön på det området. Dock så kommer jag vara färdig sjuksköterska juni 2010...

Vilken tid på året hade du tänkt?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jessica.margareta tjejer som är aktiva Tjejforum 12
Mia82 Tjejer på äventyr! Tjejforum 2
KristinS Fjällvandring 1 v - hur mycket bär ni tjejer? Tjejforum 17
aik_putte Några unga tjejer? Tjejforum 9
MinSaga Några aktiva tjejer i Malmö? Tjejforum 13
jamtlandstaus Stora ryggsäckar för tjejer? Tjejforum 14
sandskäddan Tjejer, hur jobbigt är Vasaloppet? Tjejforum 12
AnnikaB Aktiva tjejer i Malmö/Lund?? Tjejforum 7
6682 Hej alla glada tjejer Tjejforum 0
Lolli Ratio tjejer resp killar på Utsidan Tjejforum 4
Pluppy Klättersele för tjejer Tjejforum 3
opettersson Varför fiskar inte tjejer? Tjejforum 27
mrhandley Cykelevent bara för tjejer Tjejforum 1
emse Tips om större turryggsäckar för tjejer? Tjejforum 16
JennyBy Klätterverket för tjejer på fredagar? Tjejforum 1
Onedge Tjejer..hjälp ! Tjejforum 1
zzeezz Utrustning for korta tjejer? Tjejforum 10
ulrikagunnarsson Ryggsäck för tjejer? Tjejforum 13
AnniePalstam Klassikern för tjejer? Tjejforum 40
fiskbulle666 snowboardbrädor för tjejer Tjejforum 0
Kristin Nygren Helg med dykning för endast tjejer. Tjejforum 0
Nettan A Underkläder för tjejer Tjejforum 7
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Rodluvan Skidkläder för tjejer... Tjejforum 7
tafone Skärpning tjejer! Tjejforum 13
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
MonikaSahlström mammalediga friluftsintresserade tjejer Tjejforum 0
Eyjolfsson Äventyr och upplevelser i Umeå Tjejforum 0
äventyrare1 äventyr sökes Tjejforum 2
loisen paddling och äventyr Tjejforum 3
Svartkatt Aktiv morsa funderar på framtida lämpliga äventyr Tjejforum 6
liz1 Äventyr I Göteborg Tjejforum 3
Johanna81 HJÄLP! Är i desperat behov av äventyr... Tjejforum 6
Emmet Äventyr Tjejforum 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.