• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skärpning tjejer!

Detta är ett avsiktligt provokativt (?) inlägg.

VARFÖR deltar inte fler tjejer och hjälper till att besvara de frågor som ställs på forumet? Vill ni inte, kan ni inte, bryr ni er inte??? Ifall man läser igenom ett flertal av forumen så ser man att det absolut finns massvis med tjejer som är aktiva deltagare här på Utsidan. Men varför inte hjäpa till och besvara era medsystrars frågor?

Det finns ju ingen anledning att vara rädd för att göra bort sig, pga okunskap, dumhet etc. Sålänge jag vågar mig på att publicera mina vansinnigheter kan nog de flesta känna sig lugn för att det åtminstone finns EN större DÅRE som gör bort sig både oftare och grövre.

Ifall fler tjejer skulle delta med sina, mer eller mindre vettiga, förslag och erfarenheter, kanske jag skulle sluta upp med mina vansinnigheter (In your dreams).

/mats
 
JA!

Halloj.
Medan jag läste Mats inlägg tänkte jag ut precis hur jag skulle försvara oss tjejer och HUR fel du har. Men nu när jag skall skriva så har jag plötsligt kommit fram till att det är få tjejer som svarar/frågar. Mats har till viss del rätt, även om du inte kan dra alla över en kam!!

Personligen så använder jag EJ tjejforumet så mycket, då jag har svårt att se situationer då jag enbart bör vända mig till tjejer (även om killar givetvis också läser dessa inlägg). Tjejforumet är det jag besöker mest sällan, med detta menar jag ej att det är onödigt att ha det kvar.

Någan kan säkert komma på följande anledning till att få tjejer svarar på forumen; Att friludslivet är mansdominerat, killar är mer pryltokia och sitter mer framför datorn. Då jag är en VÄLDIGT pryltokig tjej som älskar all sorts utomhussport och spenderar nätterna framför datorn och dessutom inte är rädd för att göra bort mig med knasiga inlägg, så tror jag inte så är fallet! Dessutom så är vi ju många tjejer som är medlemmar.

Min uppfattning är att det finns en liten skara tjejer som är väldigt aktiva på forumen...men fler vore ju trevligt!! ;)

Slutsats; Jag håller med. Kära "medsystrar" :) skriv mer.

Häls
Sjuk och uttråkad Malin
[Ändrat av Mal 2001-10-08 kl 16:37]
 
mer

Satt och funderade lite över fenomenet och kom fram till att det ligger, tyvärr, ganska mycket i påståendet att inte lika många tjejer deltar aktivt i debatterna.

För egen, del som ny på Utsidan, så är det nog så att jag inte kastar mig in i inlägg som jag inte har någon kunskap om. Rädd att göra bort mig? Nä, har snarare en liten kontrollnisse inombords som tycker om att åtminstonde ha ett hum om det som diskuteras :) Men, det finns ju givetvis lika många olika förklaringar som tjejer.

Det är ju uppenbarligen fler killar som håller på med friluftsliv än tjejer, vilket är en gåta (DET skulle jag gärna vilja höra fler teorier om varför!). Men precis som Malin säger så finns det ju faktiskt en hel del tjejer som delar den här passionen för uteliv och prylar i kombination med nåt slags socailt behov av likasinnade. I´m one...

Kanske är det så att det finns oändligt många tjejer som i de tysta följer debatterna med ett snett leende och skakar på huvudet åt alla pöjkar som orkar tjata i de oändliga om skavsår, liten extra funktion på just det där köket, knappar contra dragkedjor, bindningar, gummipiggar eller inte, osv osv osv och undrar om det uträttas NÅT vettigt överhuvudtaget under dagarna i vårat samhälle av de manliga individerna ...
*IRONI IRONI* i den klassiska kampen kvinnligheten VS manligheten :)

Eftersträvar inte nån slags girlpower, men visst hade det varit kul om tjejer syntes och hördes mer i de här sammanhangen. Framförallt så hoppas man ju att fler tjejer i största allmänhet upptäcker tjusningen med att vara på UTSIDAN, både här och i verkligheten :)

Ha det gott!

Jennie
 

Guest

Gäst
halloj!
jo..funderade lite...kanske sitter det i sem gammalt att tjejer håller sig hemma ochg inte deltar i fysiska aktiviteter..men det får det bli ändring på!
bara jag i min kompiskrets som är sådär pryltokig och intresserad av funktionella grjer. de andra, även killarna, kan inte förstå det "viktiga" i det....lite synd..(för dem).
men iaf, sen tror jag oxå att det ligger lite mer i männens natur att ut och utforska och erövra....men man kan ju vara intresserad av att tält ändå....=)

hmm, lite flummigt inlägg detta med det jag villa ha sagtv är väl att killar genetiskt kanske är mer intresserade...men vad gör det, jag har inget emot att umgås med killar, de är ju mycket roligare!

ha det!
 
tack!

Det är roligt att höra att vi är roligare!!!
Jag ler och tackar och tar emot...
Äe ine grejen lite så här att i coh med att man om som tjej går in och skriver på en tjejsida så erkänner man lite... eh jag kan inte få i hop det på ett snyggt sätt utan att få tusen arga svar.
Fler tjejer i naturen! Ni är kanske få men ni är vacka!
/ H
 

Guest

Gäst
*flinar*
jag brukar slinta ganska rejält som synes ovan.....men jag har mac-tangentbord o de är inte LITE hala knapparna.... (fast nu ansträngde jag mig att skriva snyggt)

ja, iaf, vad menar du med att man erkänner om man går in på tjejsida? fattade inte det....
 
Kanske genetiskt

Det kanske är lite genetiskt trots allt. Jag och min ex diskuterade det en del och kikade lite i böcker om manligt och kvinnligt. En teori var att män är mer vana vid konkurrens sinsemellan, istället för att sträva efter att hålla sams inom gruppen. Som kille är det alltså lättare att slänga ur sig något som inte är helt underbyggt och dessutom riskerar trampa någon på tårna. Jag kan alltså tänka mig att många tjejer på Utsidan agerar lite som ubåtar, dvs kollar runt och läser men inte syns (skriver).

Ett hinder för ett aktivare friluftsliv är ju också att många tjejer lider av lite renlighetsmani. En av mina väninnor gjorde tex något mycket modigt i somras (obs ingen ironi). Hon tillbringade en hel natt i ett tält! Fast hon var tvungen att rusa in i duschen direkt på morgonen. Då är ju faktiskt steget till en djungeltur i Amazonas ganska långt....

Väl mött på Utsidan, i skogen eller varför inte i min kajak.....
 
Jag kan aldrig tänka mig att det är genetiskt betingat att tjejer gör mindre inlägg på utsidan än killar! Det enda jag kan tänka är en rimlig förklaring är att tjejer uppfostras ända sedan de får de rosa sockarna på BB medans killarna får de blå att sitta i ett hörn och kamma sina dockor medans killar sitter ute i sandlådan och testar vilka bilar som hoppar längst på det nybyggda hoppet. Tjejer som gör det blir kallade "pojkflickor" och är ofta sedda som stökiga osv osv osv. Det har absolut inget med genetik att göra, endast det samhäller vi lever, tyvärr!
 
erkänna lite...

Jag tror mig förstå vad Henrik menar med att "skriver på en tjejsida så erkänner man lite".

Eftersom ni tjejer kan, som alla andra, skriva på vilka forum som helst så borde det igentligen inte behövas ett speciellt tjejforum. För det är ju inte så att de andra forumena är speciellt avsedda för killar. Men genom att nu utnyttja denna tjejsida så "erkänner" ni att ni behöver lite extra hjälp...

Jag vet tex. en tjej som inte gillade några såna antydningar som att hon skulle behöva någon form av extra hjälp. Vid minsta sån vink så mörknade det i ögonen på henne, och sen fick man vara försiktig :)

Men detta är förstås bara vad jag gissar att Henrik menar, så han kan förstås mena något helt annat.


Leif...
 

Guest

Gäst
om det är det han menar

så får jag tyvärr oxåen mörk blick i ögonen. kanske är det så att ställen som är skapade av killar kräver lite specialgrejer när tjejerna ska dit o lära sig det. killar skulle väl ha lika svårt at anpassa sig efter nåt som tjejer gjort.
men skit samma, jag tycker i allmännhet att det är för mcyket daltande med tjejer, och egentligen dumt med tjejforum, mne det kanske är vad som krävs för att tjejer ska känns sig hemma o kunna prata om tjejgrejer (eftersom nu tjejer kanske mer samarbetar i grupp ovill rådgöra o killar rådgör med sig själva)

eller vad tror ni?
 
Bra, men synd

Jo, jag håller med om att det är bra med ett tjejforum. Men visst är det synd att det behövs. Tyvärr är det väl så att många killar riskerar bli lite för gåpåaraktiga annars.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jessica.margareta tjejer som är aktiva Tjejforum 12
Mia82 Tjejer på äventyr! Tjejforum 2
KristinS Fjällvandring 1 v - hur mycket bär ni tjejer? Tjejforum 17
aik_putte Några unga tjejer? Tjejforum 9
MinSaga Några aktiva tjejer i Malmö? Tjejforum 13
jamtlandstaus Stora ryggsäckar för tjejer? Tjejforum 14
sandskäddan Tjejer, hur jobbigt är Vasaloppet? Tjejforum 12
AnnikaB Aktiva tjejer i Malmö/Lund?? Tjejforum 7
6682 Hej alla glada tjejer Tjejforum 0
Lolli Ratio tjejer resp killar på Utsidan Tjejforum 4
Pluppy Klättersele för tjejer Tjejforum 3
opettersson Varför fiskar inte tjejer? Tjejforum 27
mrhandley Cykelevent bara för tjejer Tjejforum 1
emse Tips om större turryggsäckar för tjejer? Tjejforum 16
JennyBy Klätterverket för tjejer på fredagar? Tjejforum 1
Onedge Tjejer..hjälp ! Tjejforum 1
L81 Tjejer som älskar äventyr ! Tjejforum 12
zzeezz Utrustning for korta tjejer? Tjejforum 10
ulrikagunnarsson Ryggsäck för tjejer? Tjejforum 13
AnniePalstam Klassikern för tjejer? Tjejforum 40
fiskbulle666 snowboardbrädor för tjejer Tjejforum 0
Kristin Nygren Helg med dykning för endast tjejer. Tjejforum 0
Nettan A Underkläder för tjejer Tjejforum 7
marcar Cykelkläder till tjejer?? Tjejforum 4
Rodluvan Skidkläder för tjejer... Tjejforum 7
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2
MonikaSahlström mammalediga friluftsintresserade tjejer Tjejforum 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.