Snacka om dålig ergoSå såg väl de flesta matknivar ut under den perioden?
~Paul~
Snacka om dålig ergoSå såg väl de flesta matknivar ut under den perioden?
Snacka om dålig ergo.
~Paul~
1. Grattis till Opinelen! Jo, jag har också en Opinel på mig till vardags, tillsammans med Bahco multiverktyg, L-man micra och SwissTech UtiliKey.1. ...förövrigt så köpte jag ett par opisar efter att slöläst på detta forum - underbar liten kniv! Lite mörk bets plus olja gjorde den fantastisk
2. ...å andra sidan fascineras jag över min egen fascination över just knivar numera - nåt fel måste man väl ha..?
Jo, jag har också en Opinel på mig till vardags, tillsammans med Bahco multiverktyg, L-man micra och SwissTech UtiliKey.
1. Jo, det en tämligen genomtänkt kombination för mina mycket personliga behov.1. dePaul har fyra sorters knivar på sig, med en genomtänkt och balanserad uppsättning funktioner. Och upplever att de gör nytta, skapar värde, löser problem, i vardagen.
2. Själv har jag fem cyklar och tre kajaker, kan tänka mig fler...![]()
3. Och behöver aldrig kniv.![]()
3. Aldrig?!? Med tanke på dina cyklar och kajaker så borde väl ändå behovet finnas där?
Haha OK. Det låter faktiskt som att du behöver kniven/multiverktyget en hel delAldrig är såklart fel. Rätt sällan använder jag vinöppnaren i den medtagna swissarmykniven under paddlingar. Eller kanske saxen för att öppna en påse med pasta. Eventuellt men, tämligen sällan, kniven för att skära en korvskiva eller en paprika. Vid cykeljox har jag nog använt komibnationen hushållssax och gammal mikroskåpisk reklammattknivsgrejja för att kapa styrlindan. Av mina eggvertyg gillar jag den lilla raka nagelsaxen från apoteket allra bäst, inte för nagelklippning dock, den åker ofta fram här hemma.
Aldrig är såklart fel.
Men du får lita på "chockerande" (ett försök till att ta ditt perspektiv) sällan.![]()
Precis. Lite av en prydnad också.Ja kvinno kniven var nog rätt billig och förhållandevis rätt lätt att göra. Man vällde in en stålbit i ena änden och smida ut den till bladdelen. Sen kröker man till skaftet.
Det är klart att stå å nöta med nåt "tugnt" då blir den nog lite jobbig, men om man ska ha den till lite av varje runt huset då kan den nog vara duglig.
Seved
Precis och likt deras tungor - rejält vassaFörst när jag såg dom tyckte jag att dom såg lite konstiga ut, men nu tycker jag bra om dom. Lite runda former precis som kvinnor ska ha he he.
Seved