För en totalnovis när det gäller plurrningar, Vad är 0,25 plurrning? Ena foten eller?
Jag är också totalnovis eftersom jag aldrig plurrat hela mig? Men numera ena benet, rätt gissat!
För en totalnovis när det gäller plurrningar, Vad är 0,25 plurrning? Ena foten eller?
Med fast blad eller fällkniv?
~Paul~
Nu räcker det för mig. Synd att folk inte kan acceptera att det finns andra åsikter än deras. Om jag nu tycker att det är mera spännande med något annat så kan jag väl få tycka det. Hädan efter kommer jag att högaktningsfullt skita i alla knivtrådar eftersom man bara får veta hur okunnig man är. Förlåt för att jag inte vet bättre. Förlåt för att jag finns...
det är ju ett kännt faktum att många av oss pojkar gillar knivar och att vi kan ägna timmar, i tråd efter tråd, och tycka om tänka om detta.
men det är sällan man ser någon flicka besöka dessa trådar.
vad har ni för tankar runt kniven, som en del av den personliga utrustningen?
det skulle vara intressant med en seriös tråd om detta och se om det finns någon skillnad i "tänket"
bär ni kniv?
vilken typ?
Mot bättre vetande tänkte jag skriva igen i den här tråden. Jag tänkte bara tipsa om att det kan vara bra att precisera sin fråga. "utformning, användningsområden, nya idéer & tankar när det gäller design, funktion, material osv" låter ju intressant (för somliga), men varför ställer du då din fråga så här (nedan):...jag hade mer tänkt mig en diskussion som handlade om utformning, användningsområden, nya idéer & tankar när det gäller design, funktion, material osv.
Några uppslag: http://www.friluft.se/product_info....c7b1bbae39f5c3709d3cec32bb3ce755&cPath=57_146Det viktiga é att den ligger bra i handen![]()
1. Jovisst duger den här åsikten. Men det var inte den springande punkten. Det hela började med att vissa tjejer började göra sig lustiga över storleken på männens könsorgan och kompensation därav genom storleken på kniven. Det är m a o många tjejer som har fördomar och inte accepterar att många har ett genuint intresse. I stället gör man narr av oss.1. Vi bär kniv. Den ska vara bra (Lite olika preferenser). Vi känner inget behov av att prata så mycket om saken.
Så ser det ut som om tråden hittills skulle kunna sammanfattas - om man läser vad tjejerna skriver. Tyvärr verkar det vi (åtta personer) skriver inte duga för alla.
2. Vill man veta hur tjejer tänker på och använder sina knivar kan det löna sig att lyssna mer än döma ut!
3. Väljer jag en annan kniv än min man beror det inte nödvändigtvis på att jag kan mindre om knivar. Vill jag inte snacka kniv beror det inte nödvändigtvis på att jag saknar intresse eller kunskaper.
4. Ser jag annorlunda på kniven än dePaul & kompani har jag ett annat perspektiv - inte nödvändigtvis fel.
5. Dessutom finns här många fler tjejer på forumet som säkert har en åsikt. Risken är stor att de väljer att inte yttra sig... Anna
OK, på vilket sätt är det manligt översitteri att uttrycka sin åsikt? Obs att jag inte använt annat än en saklig ton, en ton som jag använt hela tiden på det här forumet oavsett vem jag har diskuterat med. Och återigen, förstår inte att man skall behöva gå i mjukare galoscher när man handskas med tjejer? Är det verkligen det de vill?Manligt översitteri känner kvinnorna igen sedan tusentals år tillbaka, därför är det på sin plats med mjukare ton nuförtiden.
"Penisförlöängare", det är precis vad kniven är, som häftiga bilen, häftiga hojen,och sist men inte minst en som har "kort stubin", Gunwald i Beck.....behöver jag beskriva något mer ???
Brudarna fintar man inte så lätt palle !
OK, på vilket sätt är det manligt översitteri att uttrycka sin åsikt? Obs att jag inte använt annat än en saklig ton, en ton som jag använt hela tiden på det här forumet oavsett vem jag har diskuterat med. Och återigen, förstår inte att man skall behöva gå i mjukare galoscher när man handskas med tjejer? Är det verkligen det de vill?
Visst finns det i många fall skäl att förknippa vissa lyxprylar med p-förlängare men den kopplingen har jag svårt att se när det gäller knivar i allmänhet och samlarknivar i synnerhet. Om jag får använda min samling som exempel så är det inte många bekanta som över huvud taget känner till den. Bara närmaste vännerna känner till den. Jag kan förståss inte snacka för alla.
~Paul~