Precis hemkommen
Jag skrev för cirka en vecka sedan att Lennart Läntha inte skjutsar mer men det gör han visst. Vi åkte med honom från Aktse till cykelstigen och det kostade 200 kronor. Att åka fyrhjuling var det inte tal om för den var tydligen trasig. Ber om ursäkt för det
Kan meddela att det är väldigt (jag menar det) blött i området. Det har regnat hysteriskt de sista dagarna och det vore kul att kunna visa min 1 min film innifrån tältet när det halvt stormade och ösregnade. Inte en pinal var torr kan jag lova och det var många plagg som tävlade om att bli torra i sovsäcken. Det var på branten bort ifrån Skierfe mot Ridok. På den höjden fungerar det väl men nere på vägen från Aktse till Sitoälvsbron så är det vattensjukt och omöjligt att klara sig torr.
Det räcker dock med ett par timmars uppehåll för att man ska tycka att det är värt vartenda meter.
Vet inte om det är vanligt att se tio älgar (fem par) på en gång. Vi såg det på den stora kala fläcken nere vid Nammatj. Någon som har erfarenhet av det. Älgar brukar väl annars vara lite för sig själva.