Tjåmotis-Aktse-Rapadalen
- Trådstartare BIF
- Start datum
Så för att reda ut det hela.
Man tar bussen från Jokkmokk mot Kvikkjokk, hoppar av i Tjåmotis.
Där tar man taxi med Herr Skarin till Sitoätnobron, där man väljer mellan cykelväg eller båt med Herr Lenhtä till Aktse?
Finns det någon annan att ringa för att få tag på taxi mellan tjåmotis och Aktse om Skarin är upptagen? Pratade precis med honom och han kunde inte kör den lördagen när jag kommer dit.
Nästan rätt.
Från Sitoälvsbron knallar/cyklar du till båtlänningen eller gör upp med Länta om 4-hjulingsskjuts. Båtlänningen ligger 10km grusväg från bron. Från båtlänningen knallar du 6km till Aktse eller åker båt med Länta.
Nästan rätt.
Från Sitoälvsbron knallar/cyklar du till båtlänningen eller gör upp med Länta om 4-hjulingsskjuts. Båtlänningen ligger 10km grusväg från bron. Från båtlänningen knallar du 6km till Aktse eller åker båt med Länta.
Nästan rätt. Det är 9 km mellan Sitoälvsbron och båtlänningen. Därefter ytterligare 6 km mellan båtlänningen och Aktse.
Kvarnträsk;376538 sa:Inte enligt Blå kartan, men du har säkert mätt på plats. Oavsett så är den roligare att cykla än gå.
Är det någon som har några prisuppgifter för denna taxiverksamhet ?
Busskuren -> Cykelvägen
Cykelvägen -> Båtlämningen
Båtlämningen -> Aktse
Givetvis kan jag ringa och höra men så här på ett planerades stadium tänkte jag om det var någon som hade ett hum hur priserna låg.