Titan+öppen eld=?

Nu ville du i och för sig kanske inte ha aluminium, men annars kanske det här kunnat funka?

http://www.trekking-troll.de/shop/product_info.php/info/p300_Trangia-Campingset-24.html

(klipp)
...

Denna dära har jag haft i ett par år men jag retade mig på två saker, locket (som iofs borde gå att byta) och volymen som var precis lite för stor för att packas bekvämt i säcken...

NU har jag en 2L msr i titan som är perfekt i alla avseenden utom ett...funderar på att göra en egen hänkel med ngn slags låsning, borde gå om man nitar fast fästen på sidorna...

Suck...varför är snuskburken så smal och hög..?

//J

Som utlovat, lite bilder:

(klipp)
Stort tack till sajberjohan som skänkte mig detta. Jag gick sen loss på den med stålull för att få bort allt sot. Det gamla sotet ersatte jag med mitt egna!

Tack för det, nu ser jag den lilla tallriksburken bra! Ska kolla Terräng också avs Tatonka, de hade några byttor som jag tror är i rätt strl...

//J

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Som utlovat, lite bilder:

Stort tack till sajberjohan som skänkte mig detta. Jag gick sen loss på den med stålull för att få bort allt sot. Det gamla sotet ersatte jag med mitt egna!

Ser i princip likadan ut som min alu-gryta/mjölkhämtare.:)

En annan sak reagerade jag dock på och som gjorde mig väldigt fundersam,Ettan och västkustbo (?!?) går väl inte.Där är det väl Rape´n som gäller.

peter

Ser i princip likadan ut som min alu-gryta/mjölkhämtare.:)

En annan sak reagerade jag dock på och som gjorde mig väldigt fundersam,Ettan och västkustbo (?!?) går väl inte.Där är det väl Rape´n som gäller.
peter

Posta en bild på den grytan/mjölkhämtarn!

Nu har jag inte explicit förordat ettans, det var mest som en referens för storleks skull. För övrigt är det göteborgs prima fint som gäller, men det var slut hos handlarn på hörnet därav ettans. Men det är härligt att du reagerar.

Posta en bild på den grytan/mjölkhämtarn!

Nu har jag inte explicit förordat ettans, det var mest som en referens för storleks skull. För övrigt är det göteborgs prima fint som gäller, men det var slut hos handlarn på hörnet därav ettans. Men det är härligt att du reagerar.

Bild får vänta,antingen till jag har en egen burk eller om det finns nån sida där man kan plugga in kameran och lägga upp den vägen.

Storleken skiljer sig åt (tror jag),mjölkhämtarn är på 2L och är väl mer för 3 pers.På solo-turer går jag 'Full Teflon Jacket',kastrull 0,8L 157 g+stekpanna 113 g.

peter

Nån förordade en gör det-själv-lösning. Känns som det bästa alternativet. Skriv upp önskemåtten på en lapp, stoppa i fickan tillsammans med ett måttband, och sen är det bara att stalka loppisar tills man kiknar. Har bl.a. på flera håll runt om i malmö sätt nån slags storköksbyttor av rostfritt i varierande storlek, och helrätt godstjocklek. Bara ta en sån och fixa nån slags hänkel.

När vi nu snackar favoritkärl så måste jag slå ett slag för min gamla trangiakastrull:

Denna använder jag bara på ensamvandring eftersom det är i minsta laget (1,3l) för nått annat.
Kommer däremot utan tvekan att kopiera den finurliga lösningen på handtag/hänkel när jag
gör min framtida favvokastrull för flera personer. Eftersom man packar andra grejer typ mat eller
så inuti kastrullen tar den nästan ingen plats alls.

Bilagor

• HPIM2232.jpg
    HPIM2232.jpg
    131.5 KB · Visningar: 536

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips