Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

tips runt västmanland

Jag ska ut med min 3 åring och tälta och fiska natten mellan tisdag och onsdag och förhoppningsvis spridda vidare lite intresse.
problemet är att jag inte varit ute sen jag flyttade till västerås för 5 år sen så jag har ingen aning om vart vi ska ta vägen. är det någon som har något tips?
gärna vid en sjö så man kan fiska och ha det trevligt. det får inte vara för långt att gå ifrån bilen pga hans ålder.

så något förslag? åker gärna iväg en bit.

Enklast är att åka till någon camping det finns endel campingar med lite vildmarksstuk tex Liens camping i Riddarhyttan. Eller Norbergs camping. Bägge dessa platser har mycket att titta på i Norberg finns tex Klackbergs gruvområde (blå grottan) och Lapphyttan

Annars är Kloten området fint här finns många fina platser

http://www.malingsbokloten.se/karta/karta.asp

Bruksleden är också bra man kan kolla här

http://www.bruksleden.se/kartor.htm

Där finns det kartor man kan kolla efter något vindskydd som ligger vid någon sjö. Till vindskydden brukar oftast finnas någon mindre väg.

Hans Friedel

Tänk på att det är ganska mycket mygg just nu. Men även mycket blåbär :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Enklast är att åka till någon camping det finns endel campingar med lite vildmarksstuk tex Liens camping i Riddarhyttan. Eller Norbergs camping. Bägge dessa platser har mycket att titta på i Norberg finns tex Klackbergs gruvområde (blå grottan) och Lapphyttan

Annars är Kloten området fint här finns många fina platser

http://www.malingsbokloten.se/karta/karta.asp

Bruksleden är också bra man kan kolla här

http://www.bruksleden.se/kartor.htm

Där finns det kartor man kan kolla efter något vindskydd som ligger vid någon sjö. Till vindskydden brukar oftast finnas någon mindre väg.

Hans Friedel

Bruksleden verkar ju jätte fin:)
Brukar det vara mycket folk på den eller får man vara hysad ostörd?

Myggen vet jag om det är en sån sak man får ta, men blåbär är gott:)

Bruksleden verkar ju jätte fin:)
Brukar det vara mycket folk på den eller får man vara hysad ostörd?

Myggen vet jag om det är en sån sak man får ta, men blåbär är gott:)

Nja det brukar inte vara mer trängsel än att man hejar när man möter någon. Visst närmare större orter kan det förstås vara folk. Det är också bra att undvika ställen som är allt för lättåtkommliga. Annars kan det alltid vara problem med att byggdens motorburna ungdomar hittar dit.

Tänk på att det är ganska mycket mygg just nu. Men även mycket blåbär :)[/QUOTE]

var på bergsleden i veckan... lite mygg, lite folk...
mycket blåbär, hjortron och smultron och vatten:) väldigt blött i skogarna men du ska väl inte ut på någon lång vandring så det blir nog kalas!! finns vindskydd vid näsan alla etapp mål och du kommer dit med bil om du vill och kan göra kortare utflykter från "baslägret"
lycka till!
ska själv ta med min 5 ådring dit..

Nja det brukar inte vara mer trängsel än att man hejar när man möter någon. Visst närmare större orter kan det förstås vara folk. Det är också bra att undvika ställen som är allt för lättåtkommliga. Annars kan det alltid vara problem med att byggdens motorburna ungdomar hittar dit.

Ja dom "myggen" vill ja helst slippa:)

var på bergsleden i veckan... lite mygg, lite folk...
mycket blåbär, hjortron och smultron och vatten:) väldigt blött i skogarna men du ska väl inte ut på någon lång vandring så det blir nog kalas!! finns vindskydd vid näsan alla etapp mål och du kommer dit med bil om du vill och kan göra kortare utflykter från "baslägret"
lycka till!
ska själv ta med min 5 ådring dit..[/QUOTE]

någon sida till bergsleden?
hittade den inte när jag sökte.

dom flest ungdomar "tappar bort sig ett slag" men en bra grund är lätt att hitta tillbaka till.... och sen ska det väl campas på festivaler och sånt så kunskapen går nog inte till spillo;)

dom flest ungdomar "tappar bort sig ett slag" men en bra grund är lätt att hitta tillbaka till.... och sen ska det väl campas på festivaler och sånt så kunskapen går nog inte till spillo;)

hmm, det ska jag nog lösa han får helt enkelt ingen moped:D
nej men man får vara glad för dom åren man får tillsammans.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips