tips runt västmanland

Jag ska ut med min 3 åring och tälta och fiska natten mellan tisdag och onsdag och förhoppningsvis spridda vidare lite intresse.
problemet är att jag inte varit ute sen jag flyttade till västerås för 5 år sen så jag har ingen aning om vart vi ska ta vägen. är det någon som har något tips?
gärna vid en sjö så man kan fiska och ha det trevligt. det får inte vara för långt att gå ifrån bilen pga hans ålder.


så något förslag? åker gärna iväg en bit.
 
Enklast är att åka till någon camping det finns endel campingar med lite vildmarksstuk tex Liens camping i Riddarhyttan. Eller Norbergs camping. Bägge dessa platser har mycket att titta på i Norberg finns tex Klackbergs gruvområde (blå grottan) och Lapphyttan

Annars är Kloten området fint här finns många fina platser

http://www.malingsbokloten.se/karta/karta.asp

Bruksleden är också bra man kan kolla här

http://www.bruksleden.se/kartor.htm

Där finns det kartor man kan kolla efter något vindskydd som ligger vid någon sjö. Till vindskydden brukar oftast finnas någon mindre väg.

Hans Friedel

Tänk på att det är ganska mycket mygg just nu. Men även mycket blåbär :)
 
Enklast är att åka till någon camping det finns endel campingar med lite vildmarksstuk tex Liens camping i Riddarhyttan. Eller Norbergs camping. Bägge dessa platser har mycket att titta på i Norberg finns tex Klackbergs gruvområde (blå grottan) och Lapphyttan

Annars är Kloten området fint här finns många fina platser

http://www.malingsbokloten.se/karta/karta.asp

Bruksleden är också bra man kan kolla här

http://www.bruksleden.se/kartor.htm

Där finns det kartor man kan kolla efter något vindskydd som ligger vid någon sjö. Till vindskydden brukar oftast finnas någon mindre väg.

Hans Friedel

Tänk på att det är ganska mycket mygg just nu. Men även mycket blåbär :)

Bruksleden verkar ju jätte fin:)
Brukar det vara mycket folk på den eller får man vara hysad ostörd?

Myggen vet jag om det är en sån sak man får ta, men blåbär är gott:)
 
Bruksleden verkar ju jätte fin:)
Brukar det vara mycket folk på den eller får man vara hysad ostörd?

Myggen vet jag om det är en sån sak man får ta, men blåbär är gott:)

Nja det brukar inte vara mer trängsel än att man hejar när man möter någon. Visst närmare större orter kan det förstås vara folk. Det är också bra att undvika ställen som är allt för lättåtkommliga. Annars kan det alltid vara problem med att byggdens motorburna ungdomar hittar dit.
 
Tänk på att det är ganska mycket mygg just nu. Men även mycket blåbär :)[/QUOTE]

var på bergsleden i veckan... lite mygg, lite folk...
mycket blåbär, hjortron och smultron och vatten:) väldigt blött i skogarna men du ska väl inte ut på någon lång vandring så det blir nog kalas!! finns vindskydd vid näsan alla etapp mål och du kommer dit med bil om du vill och kan göra kortare utflykter från "baslägret"
lycka till!
ska själv ta med min 5 ådring dit..
 
Nja det brukar inte vara mer trängsel än att man hejar när man möter någon. Visst närmare större orter kan det förstås vara folk. Det är också bra att undvika ställen som är allt för lättåtkommliga. Annars kan det alltid vara problem med att byggdens motorburna ungdomar hittar dit.

Ja dom "myggen" vill ja helst slippa:)

Tänk på att det är ganska mycket mygg just nu. Men även mycket blåbär :)

var på bergsleden i veckan... lite mygg, lite folk...
mycket blåbär, hjortron och smultron och vatten:) väldigt blött i skogarna men du ska väl inte ut på någon lång vandring så det blir nog kalas!! finns vindskydd vid näsan alla etapp mål och du kommer dit med bil om du vill och kan göra kortare utflykter från "baslägret"
lycka till!
ska själv ta med min 5 ådring dit..[/QUOTE]

någon sida till bergsleden?
hittade den inte när jag sökte.
 
dom flest ungdomar "tappar bort sig ett slag" men en bra grund är lätt att hitta tillbaka till.... och sen ska det väl campas på festivaler och sånt så kunskapen går nog inte till spillo;)
 
dom flest ungdomar "tappar bort sig ett slag" men en bra grund är lätt att hitta tillbaka till.... och sen ska det väl campas på festivaler och sånt så kunskapen går nog inte till spillo;)


hmm, det ska jag nog lösa han får helt enkelt ingen moped:D
nej men man får vara glad för dom åren man får tillsammans.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Linda G Öluffa i Stockholms skärgård med barn i sommar - vilka tips har ni till oerfarna? Barn och friluftsliv 15
Kotten82 Porta potti i tält, samt tips önskas om tältning Barn och friluftsliv 7
Mambora Tips på Tält för familj på 5? Barn och friluftsliv 6
Nikonist Sommarcamping med barn, tips? Barn och friluftsliv 5
Askel Tips på tur i Glaskogen Barn och friluftsliv 7
klqrq Tips för att få barnen att gå :) Barn och friluftsliv 22
serenade Vill ha tips på fjällvandring med 2 barn?? Barn och friluftsliv 6
Concor01 Bohusleden med barn, tips på etapper sökes!! Barn och friluftsliv 2
Cechol Tips mottages! Fjällen i slutet av maj?? Barn och friluftsliv 10
jonassthlm Tips på fjäll Barn och friluftsliv 12
Skidgalen Behöver tips för vandring med 1,5 åring på Kanarieöarna. Barn och friluftsliv 4
schis Behöver tips på presenter till ett aktivt par som snart blir föräldrar Barn och friluftsliv 11
jenny_maria Jag blir tokig, hjälp mig med tips på bra bärstol!!! Barn och friluftsliv 46
Mikkel.Orstedholm Tips önskas: tälta med barn i Stockholms Skärgård? Barn och friluftsliv 3
niklaz Sovsäck till fyraåring - tips tack Barn och friluftsliv 5
Listigaräven Chariot CX - tips på suflett? Barn och friluftsliv 1
Maria Durrani Tips/synpunkter på vandring med barn Barn och friluftsliv 3
xet Roadtrip med 1,5 åring- tips Barn och friluftsliv 4
Tony T Med barn på tur- Tips&Trix Barn och friluftsliv 13
Kroppefjäll Tips på fjälltur (skidor) med 7-åring Barn och friluftsliv 5
pilina Tips - längskidor med 2 åring Barn och friluftsliv 8
virab Tips - vandring i Grövelsjön med barn 3 och 5 år Barn och friluftsliv 4
Birgitta K Nybörjar tips för fjällvandrande barnfamiljer Barn och friluftsliv 0
3juni04 Tips behövs för nybörjarfamilj med femåring. Barn och friluftsliv 3
Schneeberger Tips inför fjällvandring med 14 månaders pojke? Barn och friluftsliv 12
Ingle Tälta med 3,5 månaders - ge mig tips! Barn och friluftsliv 11
Forz Tips på äventyr i Jämtland eller Skåne med 10-månadersbäbis? Barn och friluftsliv 6
fson Tips om barnvänlig skidort/anläggning? Barn och friluftsliv 14
Crappy Tips på fjälltur Barn och friluftsliv 3
AndreasE Tips på tältplatser i Skåne Barn och friluftsliv 11
sandskäddan Tips om bra plats för tältning med småbarn i Uppland el. Västmanland. Barn och friluftsliv 1
annapanna1 Tips på aktivitet med bebis. Barn och friluftsliv 3
Sofia Svensson Tips på fjällvandring med 6-åring? Barn och friluftsliv 8
naffatS "Spöka" för barnen, tips önskas! Barn och friluftsliv 26
Lassexo Tips på bärbara grillar önskas Barn och friluftsliv 17
Jonas.O Tips på bra barnhjälm... Barn och friluftsliv 2
Mxn Tips på spännande cykelsemester m 9-årig kille önskas! Barn och friluftsliv 16
Maddie Nybörjare som behöver tips! Barn och friluftsliv 7
Skydivergirl Tips på barnbärstol! Barn och friluftsliv 8
J_Susiraja Tips om platser för outdoor-upplevelse med barn Barn och friluftsliv 4
Kuddsson Tips önskas på bra cykelvagn! Barn och friluftsliv 23
kajhaj Tips på ryggsäck till 7-åring Barn och friluftsliv 15
Dirk tips om långresa Barn och friluftsliv 0
Kuddsson Sökes! tips om kajakpaddling med små barn Barn och friluftsliv 10
salgo60 Tips önskas att göra med 14 åring Barn och friluftsliv 16
Växjöbo Barnfamiljer i/runt Växjö sökes! Barn och friluftsliv 3
frilufsig Uteglada familjer i/runt Uppsala? Barn och friluftsliv 4
girlupnorth Finns fler friluftsintresserade familjer i trakterna runt Flen? Barn och friluftsliv 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.