Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips på vandringsryggsäck - byta ut Skarja
- Trådstartare Frippeflyer
- Start datum
Nej det är inte rörligt höftbälte på alaska.Visst har min Alaska rörligt höftbälte... men inte gyro, nej. Idén tilltalade min ingenjörssjäl så jag testade gyro-säcken, men s-formen på Alaskan råkade passa min rygg bättre.
Det är inte så många som har det vad jag vet,dessa har mer eller mindre det som standard iaf:
Klättermusen
Norröna
Bergans
Sen finns det säkert "hybrider" som rör sig ok efter höftens rörelser
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
OK, det kanske inte heter "rörligt" då, men är det upphängt på det här sättet, så är det dramatisk skillnad i bärkomfort mot de moderna som är stumt fastsydda i hela deras höjd, oftast bara som två sidovingar, i ryggsäckens baksida.Nej det är inte rörligt höftbälte på alaska.
Det är inte så många som har det vad jag vet,dessa har mer eller mindre det som standard iaf:
Klättermusen
Norröna
Bergans
Sen finns det säkert "hybrider" som rör sig ok efter höftens rörelser
Det här bältet sitter fast på min rygg/svank och rör sig i relation till säcken. De fastsydda tar med sig hela säcken,
Jag Håller med om detta,de flesta äldre ryggsäckar med ram har bättre bärkomfort än dagens.OK, det kanske inte heter "rörligt" då, men är det upphängt på det här sättet, så är det dramatisk skillnad i bärkomfort mot de moderna som är stumt fastsydda i hela deras höjd, oftast bara som två sidovingar, i ryggsäckens baksida.
Det här bältet sitter fast på min rygg/svank och rör sig i relation till säcken. De fastsydda tar med sig hela säcken,
Visa bilaga 47320
Det finns undantag även på moderna säckar, ex har min Arcteryx Altra 65 ett höftbälte som är roterbart kring en punkt mitt på ryggen (något de kallar för "load transfer disc") och ett relativt styvt höftbälte i kombination. Hur mycket rörlighet man vill ha går att reglera med spännband på sidan av höftbältet.
En funktion som jag uppskattar och gör ryggsäcken bekväm att bära även med lite tyngre packning.
Jag kan tillägga att systemet med Load Transfer Disc finns på modellerna av Altra 65 och större. Lillebror Altra 55 har av någon anledning fått ett mycket enklare och billigare höftbälte som mer liknar påsydda vingar.
En funktion som jag uppskattar och gör ryggsäcken bekväm att bära även med lite tyngre packning.
Jag kan tillägga att systemet med Load Transfer Disc finns på modellerna av Altra 65 och större. Lillebror Altra 55 har av någon anledning fått ett mycket enklare och billigare höftbälte som mer liknar påsydda vingar.
Senast ändrad:
Och visst är det skillnad när man är rörligt?Det finns undantag även på moderna säckar, ex har min Arcteryx Altra 65 ett höftbälte som är roterbart kring en punkt mitt på ryggen (något de kallar för "load transfer disc") och ett relativt styvt höftbälte i kombination. Hur mycket rörlighet man vill ha går att reglera med spännband på sidan av höftbältet.
Tror thule har en liknande lösning på nån av deras ryggsäckar oxå,pivåupphängning tror jag de kallar det.
Här en bild som visar hur Arcteryx Load Transfer Disc ser ut på Altra 65:Det finns undantag även på moderna säckar, ex har min Arcteryx Altra 65 ett höftbälte som är roterbart kring en punkt mitt på ryggen (något de kallar för "load transfer disc") och ett relativt styvt höftbälte i kombination. Hur mycket rörlighet man vill ha går att reglera med spännband på sidan av höftbältet.
(bilden lånad från denna site: https://gearthirty.blogspot.com/2012/05/arcteryx-altra-65-backpack-review.html)
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg