Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips på (ultra-)lätt 2-3p tält
- Trådstartare ryssen
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag står och väntar på att North Stars nya 2-manna lättviktstält skall komma ut. Det skall väga 1,8 kg. Priset har jag ingen aning om men det klarar din gräns med god marginal.
länk?
Någon länk? Är det ett Coleman? Det är iaf det jag får fram på google
Jag står och väntar på att North Stars nya 2-manna lättviktstält skall komma ut. Det skall väga 1,8 kg. Priset har jag ingen aning om men det klarar din gräns med god marginal.
Kola in tarptent.com och deras Scarp 2. Det kommer släppas snart med yttertältet nedraget närmare marken, lite mer fjällvänligt då. Väger nog kring 1,6 kg tror jag. Väl inom din prisklass. Har deras Scarp 1 och är nöjd.
/M
Vad jag har läst på amerikanska friluftsforum, så finns Scarp 2 sedan förra året ute med nya versionen som Scarp 1 har. Tyvärr har hemsidan inte uppdaterats på ett tag. Har hört att Tarptent är på gång med ny webbsajt. Vet dock inte när.
Nej deras märke heter WBT och lättviktstvåmanna tältet heter veloce, men det finns ej ännu ute på deras hemsida den kommer till våren. Men de har ett två manna redan nu med en vikt på 2,2 kg. www.northstar.se klicka på rubriken Sova ute, tält, lättviktstält och du ser det tältet iallafall....
Nej deras märke heter WBT och lättviktstvåmanna tältet heter veloce, men det finns ej ännu ute på deras hemsida den kommer till våren. Men de har ett två manna redan nu med en vikt på 2,2 kg. www.northstar.se klicka på rubriken Sova ute, tält, lättviktstält och du ser det tältet iallafall....
ah, ok.. fast det är inte självstadgande tyvärr.
nåja, när jag fått Seedhouse SL3'an så skall jag som jag skrev återkomma med recension
Sorry, missade att det var självstadgande tät du var ute efter.
Varför väljer man ett självstadgande tält?
Sorry, missade att det var självstadgande tät du var ute efter.
Varför? för att inte behöva fixa runt med att hitta perfekt ställe att pilla ner pinnar
Oki, trodde det bara var de som tältade i marker där inte pinnar gick att få ned som valde denna tälttyp , som
bergsklättrare som tältar i bergig terräng,
Oki, trodde det bara var de som tältade i marker där inte pinnar gick att få ned som valde denna tälttyp , som
Precis det! Har nämligen för mig att bl.a. gå runt lite på bergen i Japan till sommar. Så bergig terräng är ett bra svar. Sedan så har jag även upptäckt efter ett antal försök i vårt kära grannland norge att det tenderar till att vara väldigt stenigt och bergigt i grunden även om det nu inte alltid är över trädgränsen.
Liknande trådar
- Svar
- 43
- Visningar
- 6 K
- Svar
- 4
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar