Jag har också bra erfarenhet av Woolpowers linerstrumpor, fast de är inte det mjukaste jag haft på fötterna. Jag brukar dock vända dem ut och in, för tåsömmen är inte så väl instickad, med risk för skav på lilltårna.
Bridgedale har riktigt tjocka knästrumpor med perfekt instickade sömmar, men jag har också köpt billiga knästrumpor på xxl som varit mjuka, "sömlösa" och inte glidit ner i skorna.
Ett par mer allmänna tips skulle väl vara just att du kollar på tåsömmarna, skaftlängden och resåren i överkanten.
Har man små fötter i förhållande till underbenslängden och/eller kraftiga vader till smala vrister, kan det faktiskt vara svårt att hitta strumpor med skaft långa nog att nå över vadmuskeln, och som därmed har utsikter att stanna kvar där de ska i stället för att glida ner. Halvlånga eller korta sockor kan jag själv överhuvudtaget inte använda - alla ligger snabbt som ett skrynkligt korvskinn nere i skorna. Men har man smala underben så går det kanske utmärkt.
Jag skulle f.ö. välja knälånga strumpor oavsett nedhasningsproblemet - av samma skäl som jag väljer långärmade tröjor/skjortor. Man kan kavla upp/rulla ner långa ärmar och strumpskaft när det är varmt, men inte förlänga de korta, när det är kallt