Tips på relativt lätt tält för 4 personer?

Det varierar väl mellan familjer, men åtminstone med relativt små barn skulle jag inte anse två tält vara ett alternativ. Jag köpte själv ett Golite Shangri-la 4 med innertält i nättyg. Vikt med extra linor och tältpinnar för ordentlig vindtålighet 2.7 kg. Rymmer två vuxna och två barn och är luftigt inuti. Fyra vuxna ryms inte, men tre sovplatser har full ligglängd.

IMG_6079.JPG

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Slå till på detta!

Kan ev sälja ett Hilleberg Nallo GT 4 till Dig för 4 000:-. Insett att det är lite för stort för mig. 2005 års modell, omsytt av Hilleberg för x-tra ventilation .

Ett kanontält, det bästa helt enkelt. Lätt och toppkvalitet. Skulle det kännas fel efter nåt år kan du sälja det.

Nu har jag kommit på en sak till som vi anser grymt viktigt med tältet - att det är LÄTT att slå upp det!

Vilka alternativ finns då?

Nu har jag kommit på en sak till som vi anser grymt viktigt med tältet - att det är LÄTT att slå upp det!

Vilka alternativ finns då?

Där får man nog säga att de allra flesta moderna tält är relativt lätta att sätta upp. Jag tror det mer beror på hur väl man känner sitt tält och hur ofta man faktiskt sätter upp det. Blir det tre nätter per år så ökar nog risken att man tycker det är besvärligt varje gång.

Där får man nog säga att de allra flesta moderna tält är relativt lätta att sätta upp. Jag tror det mer beror på hur väl man känner sitt tält och hur ofta man faktiskt sätter upp det. Blir det tre nätter per år så ökar nog risken att man tycker det är besvärligt varje gång.

Det är nog sant :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips