Tips på paddlingsvatten ! (J/H Juli)

Efterlyser "tips" på paddlingsvatten inför sommaren. Ämnar göra en kanottur någon gång i Juli och ämnar vara ute uppemot en vecka !

Primärt är det hemlänet Jämtland som är aktuellt - men om ni har tips på något ställe i angränsande län så mottages det tacksamt !

'PiZ'

/ D

I jämtland så är Revsundssjön fin. Ja det vimlar ju av sjöar, så det är bara att blunda och peka på kartan.

Jag vill också slå ett slag för höga kusten. En blandning mellan fjäll och skärgård liksom.

Rogen..

..men jag skulle också vilja föreslå Ströms Vattudal.

Ljusnan mellan Hede och Sveg. Ammerån, Kallsjön m omnejd, tusan det finns ju hur mycket som helst att välja på.

/BAX

Hårkan

Måste slå ett slag för Hårkan. Utsågs till bästa kanotvatten i Jämtland av tidningen Utemagasinet för ett par år sedan och det borde ju stå sig!

Titta gärna in på hemsidan för mer info.

Den bjuder jag på!

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Underbart... !

...vår djupaste tacksamhet till Er alla !

Har redan begynt en omfattande undersökning av alla tipsen och skall läsa på om Hårkan nu !

'Will be back again soon for more tips !' :)

/ D

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.