Tips på måltidsdryck

Det blir oftast att jag bara dricker vatten och kaffe när jag är ute, men upptäckte av en slump att C-brus från Lidl både smakar och ser ut som Fanta. Så det är ett enkelt tips till måltidsdryck i brustablettform. Ja, det är sötningsmedel i.

Fyll på med andra tips på god dryck för lätta turer. Behöver inte va "energidryck", bara det är gott till maten. För några år sen skrevs det om ölpulver, men jag vet ej om de finns ute i handeln än, nån som sett detta?

För hatare av allt som smakar sött: en knivsudd rent C-vitaminpulver i vattenflaskan (finns till bråkdelen av apotekspriset i mataffärens vanliga kryddhylla).
Gott och lite nyttigt, om man ska leva i ett par veckor på C-vitaminfattig torkad mat.

Lipton iste, rätt sött om man blandar enligt anvisningarna men man kan ju alltid ta lite mer vatten om man vill.

Senast ändrad:

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Sen finns ju Nido + oboy också som blir Pucko när man blandar det. Det är rätt gott. Och vill man skippa sockret, kan man ju bara ta kakao, men låter lite torrt.

Till maten dricker jag varken hemma eller ute men ev Te om gott om vatten eller gas och även hemma om det är lite kyligt inne dvs högt elpris.

Brukar ha med mig blåbärssoppa-pulver på fjällvandringen. Gott när det är kallt och bra ha med sig utifall magen skulle krångla. Och C-vitamin i också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips